- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

جابجایی 17 هزار مسافر توسط خط 1 قطار شهری تبریز/ حل مشکل ترافیک با ورود 500 اتوبوس جدید

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: شهردار تبریز در سومین نشست مطبوعاتی خود که همزمان با روز خبرنگار برگزار شد به تشریح آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شهر و نیز برنامه های آتی پرداخت

۱۷ هزار سفر روزانه توسط خط ۱ قطار شهری تبریز
یعقوب هوشیار گفت: روزانه ۱۷ هزار سفر درون شهری توسط خط ۱ مترو انجام می شود که هدفگذاری مدیریت شهری افزایش این میزان به ۱۰۰ هزار مسافر است.
یعقوب هوشیار در سومین نشست خبری خود در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص حمل و نقل عمومی برنامه مدیریت شهری توسعه شبکه حمل و نقل شبکه ای است چرا که تنها یک مسیر بی آر تی نمی تواند پاسخگوی این بخش باشد.
شهردار تبریز گفت: به منظور اشاعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، پیشنهاد ارائه خدمات رایگان متروی تبریز به دانش‌آموزان را به شورای اسلامی شهر ارائه می کنیم.
هوشیار تاکید کرد: پیشنهاد خواهیم داد مترو از اول مهر برای دانش‌آموزان رایگان باشد.
شهردار تبریز با اشاره به خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید و آغاز فعالیت در مسیر بی آرتی، خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی در قالب نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کردیم و این در حالی است که طی ده سال گذشته تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده بود.
وی اعلام کرد: امسال نیز تکلیف بودجه ای شهرداری خرید حداقل ۱۵۰ و حداکثر ۲۰۰ دستگاه اتوبوس است و طبق قولی که در برنامه سال اول دادم طی سال های آتی این میزان به ۵۰۰ دستگاه نیز خواهد رسید.
وی با بیان اینکه روزانه ۶۰ عملیات آتش‌نشانی در برای اتفاقات جدی ولی در مقیاس کوچک انجام می شود، ادامه داد: فرسوده بودن اتوبوس های بخش خصوصی علت اصلی وقوع حوادثی مانند حادثه سیلاب است و متاسفانه این بخش عمدتا فرسوده است.

در مقابل هر گونه فشاری برای انتصابات از طریق شورا کوتاه نمی‌آییم
شهردار تبریز گفت: در مقابل هر گونه فشاری برای انتصابات از طریق شورا ایستاده‌ایم و پس از این نیز خواهیم ایستاد و روحیه شخصی من این نیست که در مقابل چنین فشارهایی کوتاه بیایم.
یعقوب هوشیار در خصوص وعده آسفالت معابر بالای ۶ متر تبریز تا پایان تابستان اظهار داشت: آسفالت معابر و خیابان های تبریز یکی از پروژه های بزرگ شهری است که ۱۲۰ هزار تن آسفالت ریزی تاکنون انجام شده و تلاش می‌کنیم این میزان را امسال به ۳۰۰ هزار تن برسانیم و در این زمینه مشکلی از بابت تولید آسفالت نداریم.
وی مناطق محروم را اولویت اجرای پروژه‌های آسفالت ریزی اعلام کرد و افزود: برای نمونه در منطقه چهار بیش از ۱۵ هزار تن آسفالت ریزی شده و تلاش داریم تا پایان شهریور این رویه به صورت هدفمند پیگیری شود و بر همین اساس روزانه بیش از هزار تن آسفالت ریزی صورت می گیرد و بالای ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای امسال در زمینه آسفالت معابر سطح شهر در نظر گرفته شده است.
شهردار تبریز در خصوص انتخابات اخیر هیأت رئیسه شورای شهر و برخی شایعات در خصوص تلاش برخی افراد برای ورود به بدنه شهرداری نیز گفت: تاکنون در مقابل هر گونه فشاری برای انتصابات از طریق شورا ایستاده‌ایم و پس از این نیز خواهیم ایستاد و روحیه شخصی من این نیست که در مقابل چنین فشارهایی کوتاه بیایم.
وی با تاکید بر اینکه البته همه اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهری فعلی نتیجه همگرایی شهرداری، شورا و مردم تبریز بوده، خاطرنشان کرد: در ۱۶ ماه گذشته تحت فشار هیچ عضو شورا انتصابی صورت نگرفته و تا زمانی نیز که در این سمت باشم اجازه رخ دادن چنین اتفاقی را نخواهم داد.
هوشیار تصریح کرد: رویکرد ما در حوزه مدیریتی تربیت مدیران برای آینده است و در همین زمینه در حال حاضر ۴۰ مدیر جوان زیر ۴۰ سال در بدنه شهرداری در حال تربیت هستند.

نشستهمایش سرمایه‌گذاری بین المللی ۱۵ آبان در تبریز برگزار می شود
هوشیار، با بیان اینکه همایش سرمایه گذاری بین المللی ۱۵ آبان ماه از سوی شهرداری تبریز در این شهر برگزار می شود، ادامه داد: نگاه به این همایش صرفا مدیریت شهری نبوده بلکه ظرفیت های سرمایه گذاری اتاق بازرگانی تبریز، صنایع و سایر شهرهای استان در آن برای سرمایه گذاران ارایه می شود.
وی یادآور شد: همچنین در این همایش ۲۰ تا ۳۰ نوع از تولیدات شرکت های دانش بنیان استان برای جلب مشارکت های سرمایه گذاری معرفی و ظرفیت های شهر نیز در این زمینه شناسایی شده و در آن ارایه می شود.
شهردار تبریز گفت: در این همایش همچنین ۱۰ تا ۲۰ نفر از شخصیت ها و ظرفیت های انسانی این شهر معرفی می شود تا این شخصیت ها به عنوان نماد این شهر در سطح ملی و بین المللی مطرح شوند.
وی افزود: شهرداری علاوه بر برگزاری این همایش، چند همایش در سطح بین المللی و ملی نیز مانند کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان و همایش بین المللی جاده ابریشم برگزار خواهد کرد.
هوشیار، اظهار کرد: برگزاری چنین همایش های برای معرفی شان و جایگاه تبریز در سطح ملی و بین المللی ضروری بوده و این همایش ها با همکاری شورای اسلامی این شهر برگزار می شود.
وی بیان کرد: در دور جدید مدیریت شهری تاکنون ۳۷ قرار خدمت و ۱۰۰ ملاقات مردمی برای رفع مشکلات شهروندان برگزار و در قالب این برنامه ها بخشی از مشکلات حل شده و بقیه نیز به مروز حل می شود.

ورود ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز، مشکل ترافیک را حل می کند
شهردار تبریز با اشاره به اقدامات دوره مدیریت جدید برای روان سازی ترافیک شهری و توسعه حمل و نقل عمومی در شهر، ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته ۵۱ دستگاه اتوبوس برای این شهر خریداری شده بود در حالیکه با همت شورای اسلامی این شهر سال گذشته ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر اضافه شده و تلاش می شود تا پایان سال نیز ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه دیگر نیز به این ناوگان اضافه شود.
وی یادآور شد: در مجموع با تامین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر، عمده مشکل حمل و نقل در سطح شهر حل می شود و در سال آینده نیز این روند ادامه می یابد.
هوشیار برخورد چکشی با معضلات و مشکلات شهر مانند سد معبر را راه حل این مشکلات ندانست و گفت: با توجه به اینکه در این نوع مشاغل موضوع معیشت افراد مطرح است، در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی و ساماندهی وجود دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی و برخورد با وانت بارهای سدمعبر کننده در سطح شهر، افزود: در موضوع این وانت بارها بحث معیشت افراد مطرح نبوده بلکه آنان در ایجاد ترافیک و آلودگی هوای شهر تاثیر گذار هستند و جنس عرضه شده از سوی آنان مرغوب نبوده و به قیمت بالا عرضه می شود بنابراین با آنان برخورد قانونی انجام می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]