- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تلاش مجمع نمایندگان استان برای ابقای خدابخش در استانداری

آذرقلم: در حالی که نایب رئیس مجمع نمایندگان استان (خانم آقاپور) از بازنشستگی قطعی خدابخش خبر می دهد اما رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی می گوید: تلاش می‎کنیم تا استاندار فعلی آذربایجان شرقی را در این جایگاه نگه داریم.
به گزارش آذرقلم به نقل از ایسنا، محمد وحدتی هلان با بیان این مطلب اظهار کرد: در جلسه مجمع نمایندگان استان که اخیرا با حضور امام جمعه تبریز برگزار شد، بحث‎هایی در خصوص ماندن یا رفتن استاندار بر اساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان، مطرح شد که احتمال ماندن استاندار آذربایجان شرقی وجود دارد.
وی افزود: در صورتی که امکان ماندن استاندار فعلی ممکن نباشد، یکی از گزینه‎های احتمالی مطرح شده جایگزین خواهد شد، یکی از گزینه‎های مطرح شده آقای «چیت چیان» بود و با او صحبت شد تا اگر قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال استاندار آذربایجان شرقی شود، او به عنوان استاندار جدید معرفی شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این که آیا مجمع نمایندگان استان از «رضا رحمانی»، گزینه جدید وزارت صمت حمایت می‎کند، تصریح کرد: مجمع نمایندگان فعلا جلسه‎ای در این خصوص تشکیل نداده ‎است، روز شنبه هفته آینده مجمع نمیاندگان شمالغرب کشور (آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان) از ساعت 11 الی 12 جلسه‎ای در این خصوص تشکیل داده و با دعوت از چهار کاندیدای وزارت‏‌های صمت، کار، اقتصاد و راه، جویای دیدگاه‌‏ها و برنامه‎های این چهار کاندید خواهیم شد.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر نمایندگان با وزیر شدن آقای رحمانی موافق هستند، اما به اجماع نرسیده‎ایم؛ امیدوارم آقای رحمانی وزیر شود.

معصومه آقاپور نماینده شبستر چندی پیش به کنایه گفته بود: در حال حاضر وزیر کشور گزینه‌ای را به ما معرفی نکرده‌اند، مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در صورت معرفی گزینه‌های احتمالی، می‌تواند اعلام نظر کند.

وی ادامه داد: طبق قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تکلیف همه مشخص بوده و این قانون آنقدر صریح و واضح است که مشمولان همگی رفتنی هستند.