- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تغییر آرایش نمایندگان آذربایجان شرقی: تنها یک چهارم نمایندگان تکراری است/ ۳ نماینده اصلاح طلب+ جدول

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

یادداشت: محمد امین خوش نیت

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن خوش-نیت-1024x682.jpg است

آذرقلم: با مشخص شدن نتیجه انتخابات مجلس یازدهم، تقریبا ترکیب نمایندگان قطعی آذربایجان شرقی هم مشخص شد (به استثنای میانه که به مرحله دوم کشیده شد).

به گزارش آذرقلم، در جدول زیر به بررسی نمایندگان فعلی و آینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس می پردازیم. بررسی ها نشان می دهد که از ۱۹ نماینده این استان، ۱۴ نماینده تغییر کرده اند. ۵نماینده ای که از مجلس دهم به مجلس یازدهم راه یافته اند عبارتند از: پزشکیان، فرهنگی، بیگی و داوودی و امینی!

به این ترتیب حدود ۷۴ درصد نمایندگان حاضر در مجلس دهم، دیگر در مجلس یازدهم حضور ندارند.

سهم اصلاح طلبان آذربایجان شرقی از کرسی های سبز بهارستان تنها ۳ نماینده!

با پایان رقابت نفس گیر انتخابات مجلس یازدهم و با معرفی منتخبان ملت، اکنون می توان با شفافیت بیشتری در خصوص انتساب فکری و حزبی منتخبان استان سخن گفت. همانگونه که پیش بینی می شد اصولگرایان و در راس آن شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اکثریت قاطع کرسی ها را به دست آورد. در این دوره با حذف گسترده کادیداهای اصلاح طلب، بستر لازم برای حضور پر رنگ اصولگرایان فراهم شد و انها در نبود رقیبی قدرتمند توانستد گوی سبقت را از رقیب دیرینه خود بربایند. اکنون مشخص شد که از مجموع ۱۹ نماینده استان، تنها سه منتخب منتسب به اصلاح طلبان هستند و بقیه نمایندگان یا اصولگرا هستند و یا اینکه به نام مستقل وارد گود رقابت ها شده اند اما شناسنامه و تابلو شناسایی آنها بیشتر به اصولگرایی میل دارد تا مستقل! مانند اسماعیل سعیدی و منادی از تبریز و باقری بنابی از بناب!

براساس آمار رسمی که تا امروز ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کرده است تکلیف نمایندگان همه حوزه های انتخابیه استان آذربایجان شرقی مشخص شده است.

نمایندگان حوزه های انتخابیه بناب، مرند و جلفا، میانه، مراغه و عجب شیر، ورزقان،شبستر، کلیبر، اهر و هریس و بستان آباد در مجلس دهم تغییر کرده و چهره هایی جدید جای آنها را در پارلمان یازدهم خواهند گرفت. پزشکیان هم در صدر آراء نمایندگان تبریز قرار دارد.

حوزه انتخابیه نماینده فعلی منتخب
ملکان سلمان خدادادی سید علی موسوی
بناب ضیاءالله اعزازی ملکی محمد باقری
سراب یوسف داوودی یوسف داوودی
تبریز،آذرشهرو اسکو پزشکیان،علیرضابیگی،زهراساعی فرهنگی،بیمقدار،سعیدی پزشکیان،علیرضا بیگی،متفکر آزاد، تاج الدینی،‌فرهنگی،منادی
مرندوجلفا محمد حسن‌نژاد معصومه پاشایی‌بهرام
میانه یعقوب شیویاری و فرید فرمند اسماعیلی، علی شامی و بهنام صفایی(مرحله دوم)
مراغه وعجب شیر علی جلیلی شیشوان علی علیزاده
ورزقان رضا علیزاده الله‌ویردی دهقان
هشترودو چاراویماق حمزه امینی سید حمزه امینی
شبستر معصومه آقاپور جعفر راستی
کلیبر،خداآفرین و هوراند قلی قلی زاده حسین حاتمی
اهر و هریس بیت‌الله عبداللهی احمد محرم‌زاده‌ی
بستان آباد محمد وحدتی غلامرضا نوری‌

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]