- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تعداد کشته‌های حادثه متروپل به 29 نفر رسید/ بازداشت 13 نفر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: بر اساس آخرین آمار تاکنون پیکر 29 نفر از کسانی که زیر آوار جان خود را از دست داده اند پیدا شده و برای تشخیص هویت به دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقال یافت.
به گزارش آذرقلم، احمد وحیدی وزیر کشور که برای رسیدگی به این واقعه از همان روز وقوع حادثه (دوم خردادماه) به آبادان سفر کرده، از احتمال ریزش باقی مانده سازه به عنوان دغدغه اصلی گروه‌های امدادی یاد کرد و افزود که در صورت حضور مردم در محل حادثه، این ریزش می‌تواند منجر به فاجعه شود.
در همین ارتباط دادستان خوزستان از بازداشت 13 نفر به عنوان متهمان اصلی ریزش متروپل خبر داده است.


آواربرداری برج متروپل با نظارت ۸ گروه سازه سرعت گرفت
احسان عباسپور جمعه شب در حاشیه روند آواربرداری ساختمان متروپل آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولویت تیم‌های عمل‌کننده در حوزه آواربرداری تقویت سازه است و به همین دلیل نمی‌توانستیم از برخی ماشین‌آلات سنگین استفاده کنیم.
وی با اشاره به پایداری سازه در حال حاضر، افزود: آواربرداری به صورت سنگین در حال انجام است و از جرثقیل‌های ۱۶۰ و ۱۸۰ تنی و لودرهای ۹۷۰ استفاده می‌کنیم.
فرماندار آبادان تصریح کرد: هم اکنون در سه جبهه در حال آواربرداری هستیم و تاکنون دو خانه برای دسترسی بهتر تخریب شده و تخریب دو خانه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.
وی تاکید کرد: فعلاً زمان مشخصی برای تخریب ساختمان در دستور کار قرار نگرفته است.

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای متروپل صحت ندارد
صادق خلیلیان جمعه شب در ششمین شب از حادثه متروپل و در حاشیه روند عملیات آواربرداری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هیچ‌گونه کمبودی در تجهیزات کسانی که مشغول آواربرداری هستند نداریم و شرکت‌های بزرگی در خوزستان نیاز تدارکی گروه‌های مختلف را برای ما تأمین می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به میزان تجهیزات موجود در محیط، افزود: بخش‌ها و گروه‌های فنی تجهیزات مورد نیاز خود را به ما اعلام می‌کند که این تجهیزات بلافاصله در اختیارشان قرار می‌گیرد.
استاندار خوزستان گفت: دپویی از تجهیزات لازم در خیابان‌های اطراف محل حادثه ایجاد کردیم که به محض اعلام نیاز وارد میدان و صحنه می‌شوند.

متروپل آبادان، هفتمین روز پس از حادثه

خدمت‌رسانی گروه‌های مردمی به نیروهای امدادگر در ساختمان متروپل آبادان
نیروهای مردمی و مواکب اربعین حسینی به منظور خدمات‌رسانی به امدادگران و نیروهای خدماتی مجاور برج متروپل مستقر شدند
چند آشپزخانه برای تهیه غذای گرم در سه وعده صبحانه، نهار و شام توسط موکب‌داران برپا شده و روزانه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ وعده غذایی گرم تهیه و بین نیروهای امدادی توزیع می‌شود.

متروپل آبادان، هفتمین روز پس از حادثه

متروپل آبادان، هفتمین روز پس از حادثه

متروپل آبادان، هفتمین روز پس از حادثه[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]