- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تعداد بستری های کرونا در استان از 1350 نفر گذشت/ واکسینه شدن 29 درصد آذربایجانی ها

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بستری بودن تعداد1350 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش آذرقلم، روزبه رجایی، اظهار کرد: روز گذشته تعداد ۲۶۸ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند اما تعداد بالاتر از مجموع بستری‌های کنونی استان را در پیک چهارم تجربه کردیم.
وی با بیان این‌که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ نفر از هم استانی‌های مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند، افزود: با توجه به این‌که آذربایجان شرقی نسبت به استان‌های جنوبی در نقاط دورتری قرار دارد، طبیعتا پیک جدید کرونا در منطقه ما دیرتر از سایر مناطق شروع شده است.
وی ادامه داد: تقریبا دو هفته و به خصوص طی سه روز اخیر روند رو به افزایش تعداد بستری‌ها و مراجعات به بیمارستان‌های استان سرعت بیشتری گرفته است.
رجایی متذکر شد: معتقدیم که هنوز به پیک کرونا نرسیدیم و فعلا در حال افزایش تعداد آمار و حرکت بر روی منحنی صعودی بیماری هستیم.
وی گفت: پیش بینی می‌کنیم که در دو الی سه هفته آینده (به خصوص نیمه اول شهریورماه) وضعیت کرونایی استان بسیار بدتر خواهد شد.
وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد چاره‌ای جز ایجاد محدودیت‌های شدید و اعمال جریمه برای ناقضان آن‌ها نداریم.

کاهش سن ابتلا و فوت ناشی از کرونا در آذربایجان شرقی / واکسینه شدن 29 درصد جمعیت استان
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به پایین آمدن آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در سنین پایین به ویژه جوانان استان هشدار داد.
سیمین خیاط زاده، در خصوص دلیل کاهش سنین ابتلای حاد به کرونا، اظهار کرد: این امر نشان می‌دهد که ممکن است اکثر ویروس‌های موجود در بدن افراد از نوع دلتا باشد که بیشتر جوانان را درگیر کرده و از سوی دیگر این گروه سنی پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت می‌کنند.
وی افرود: هم‌چنین دلیل کاهش سنین بستری شده کرونا می‌تواند به علت تکمیل واکسیناسیون در گروه‌های سنی بالاتر باشد.
وی متذکر شد: وضعیت کرونا در استان چندان مناسب نبوده و تعداد مراجعه کنندگان به مراکز بهداشت افزایش یافته و تعداد نمونه گیری‌های روزانه نیز بیشتر شده است.
خیاط زاده افزود: روزانه ۳۵ درصد و حتی بیشتر از نتایج نمونه گیری‌های افراد، مثبت بوده که نشان می‌دهد قطعا از بین هر سه نفر در استان، یک نفر مبتلا به کرونا هست.
وی با اشاره به تداوم واکسیناسیون کرونایی در استان، گفت: تاکنون نزدیک به ۲۹ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده‌ و دوز اول را دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: بیشتر گروه‌های سنی بالاتر از ۶۵ سال استان نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این امر باعث شده تا افراد این گروه‌های سنی کمتر به بیمارستان‌ها مراجعه کنند و بیماران سخت را شامل شوند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]