- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تصویب قانون بازنشستگی و جولان نورچشمی ها

Image result for ‫قانون بازنشستگی مدیران‬‎

یادداشت وارده: رضا جوهری

آذرقلم: با وجود اینکه جوان گرائی یکی از خواسته های حامیان دکتر روحانی بود اما این دولت تمایل چندانی به آن نشان نداد. به طوری که کابینه اول دولت روحانی پیرترین دولت جمهوری اسلامی به شمار آمد. به همین منوال پیرمردهای بسیاری در بدنه دولت فعالیت عرصه را بر جوانان تنگ کردند. آنان چهارچنگوله پست های مدیریتی گرفته و آن را رها نمی کنند. مسئله تا بدان حد پیش رفت که 15 تشکل از شاخه جوانان احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب، از جمله حزب اعتدال و توسعه، حزب بیداری اسلامی، حزب ندای ایرانیان، حزب مردم سالاری، حزب اراده ملت ایران، حزب اسلامی کار، حزب اعتماد ملی و…طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور، از تلاش برخی مقامات دولتی جهت به سرانجام نرسیدن طرح «اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان» انتقاد کردند .
در زمانی که  با لشکر بیکاران مواجه هستیم و سالانه بیش از 700هزار نفر وارد بازار کار می شوند و دولت در بهترین حالت نمی تواند بیشتر از یکصد هزار شغل ایجاد کند. ادامه خدمت این مدیران چیزی نیست جز اینکه این مدیران میخواهند چند سال دیگر از خان نعمت مدیریت بهره مند شوند و عملاً مانع ورود نیرو های جوان و افکار جدید به بدنه مدیریت کشور گردند.
به تازگی یکی از روزنامه های سراسری کشوری«جام جم» برآورد کرد که با تصویب قانون بازنشستگی  بیش از 1200 مدیر باید از دور خارج شوند. بیشتر این مدیران را مدیران اعتدالگرایان و محافظه کاری تشکیل می دهند که بیشتر در جبهه اصولگرایان قرار می گیرند و به شدت از طرف نمایندگان اصولگرای مجلس حمایت می شوند.
مدیر سازمان «ت. ر» استان یکی از این مدیران است که قبلا از فعالین ستاد انتخاباتی یکی از نمایندگان شاخص اصولگرای تبریز بود و با وجود خدمت 36 ساله هنوز نیز به شدت از طرف او حمایت شده خواستار ادامه فعالیت او تا حداقل آخر سال است.

آیا نباید پرسید قانونی که خودتان در ظاهر تصویب و در خفا خلاف آن را انجام می دهید برای اجراست یا دادن شعار برای انحراف افکار عمومی؟ آیا قانون برای اطرافیان و نورچشمی ها نباید ساری و جاری گردد؟ معیار شما برای حمایت از یک مدیر، توانمندی است یا خویشاوند سالاری؟

بابد از استاندار و مدیران بالا دست این مدیر پرسید چرا با وجود اثبات ضعف مدیریت و سپری شدن دوران خدمت قانونی همچنان بر صندلی مدیریتی خود جلوس کرده باشند؟

چرا مدیران ارشد استان، از موضوع پرونده دور ریز 450 تن پرتقال (میوه شب عید) در سالهای گذشته و اعلام آمار غیرواقعی صادرات سیر به روسیه و عراق و … توضیحی نمی خواهند؟

آیا نباید پرسید در این برهه زمانی که دولت به مدیران توانمند، جوان، پرانرژی و معتقد به برنامه های دولت برای عبور از چالشهای پیش رو نیازمند است چرا یک مدیر غیر همسو با سیاستهای دولت باید در تایم اضافی هم سر کار بماند و موجب دلسردی و یاس جوانان شود؟
آیا نباید پرسید روابط عمومی چنین مدیری که کانال خبری ضد دولت راه انداخته و روزانه یاس و ناامیدی را به جامعه پمپاژ می کند و در همه جا در کنار اوست معیار خوبی برای سنجش گفتار و عمل ایشان است؟ چرا غفلت می کنیم؟
قطعا تیم مدیریتی استان اعم از استانداری و … در مقابل چنین مدیرانی به نمایندگی از دولت مسئولیت دارند و اگر به موقع اقدام نکنند روزی در افکار عمومی باید پاسخگو باشند.

توضیح آذرقلم:

_ این رسانه، مطالب منتشر شده در این یادداشت را نه تائید می کند و نه تکذیب .

_ نام سازمان یاد شده در دفتر رسانه موجود است.