- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تراکتور تبریز _ نود ارومیه؛ بدون تماشاگر در ارومیه/ نمی‌توانستیم پذیرای 50 هزار تماشاگر باشیم

آذرقلم: دیدار تیم های نود ارومیه و تراکتور تبریز بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.دربی خطه آذربایجان، دربی برادری

به گزارش آذرقلم، امروز دو تیم آذربایجانی فوتبال ایران در چارچوب رقابت های جام حذفی به مصاف هم خواهند رفت. این بازی که در بین هواداران دو تیم به دربی برادری مشهور است، توجه بسیاری از فوتبال دوستان ایرانی را به خود جلب کرده و همچنین هواداران تبریزی هم قصد داشتند تا از شهر خود برای تماشای بازی به ارومیه بروند.
دیروز خبری مبنی بر فروش کاغذی بلیت این مسابقه در رسانه ها منتشر شد و حتی یک منبع خبری در هیئت فوتبال آذربایجان غربی نیز این موضوع را تائید کرد اما سپس در جلسه ای قرار بر این شد که بازی بدون تماشاگر برگزار شود. همچنین پس از کش و قوس های فراوان تصمیم گرفته شد ورزشگاه باکری ارومیه میزبان این مسابقه باشد.
نکته جالب این است که نود ارومیه صدرنشین لیگ یک امیدوار بود با اتکا به حمایت هواداران خود برای تراکتور مشکل ساز شود اما حالا دربی برادری باید در استادیوم خالی از تماشاگر به انجام برسد.
سازمان لیگ نیز با تائید این خبر نوشت: مسابقه دو تیم نود ارومیه و تراکتور از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ( یادواره آزادسازی خرمشهر) فصل ۹۹-۹۸ روز سه شنبه ۵ آذر ۹۸ ساعت ۱۴ در ورزشگاه شهید باکری شهر ارومیه و بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

نمی‌توانستیم پذیرای 50 هزار تماشاگر باشیم

در همین حال مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: بازی تیم‌های تراکتور با نود تعداد زیادی از هواداران 2 تیم را روانه ورزشگاه می‌کرد و ما قادر به پذیرایی از این همه تماشاگر نبودیم!

نمی‌توانستیم پذیرای 50 هزار تماشاگر باشیم

عبدالله چمن‌گلی اظهار داشت: تیم تراکتور در ارومیه و استان آذربایجان‌غربی محبوبیت زیادی دارد و تیم نود ارومیه هم تیمی نوپاست که امسال نتایج بسیار خوبی را کسب کرده و قطعا تعداد زیادی از تماشاگران از استان آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی روانه ورزشگاه می‌‌شدند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما حضور 50 هزار تماشاگر برای این بازی از 2 استان آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی بوده و امکان نداشت بتوان چنین حجمی برای این بازی را میزبانی کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: ورزشگاه شهید باکری 15 هزار نفری بوده و 2 هفته پیش افتتاح گردیده است و حضور تماشاگر بیش از ظرفیت ورزشگاه می‌توانست عواقب خطرناکی برای تماشاگران حاضر در ورزشگاه را به دنبال داشته باشد و حتی درست نبود که درب ورزشگاه بعد از تکمیل ظرفیت ورزشگاه بسته و تعداد زیادی از هواداران بیرون در می ماندند و در نهایت تصمیم بر این شد که این بازی بدون تماشاگر برگزار شود.

چمن گلی گفت: کلیه تمهیدات برای برگزاری هر چه بهتر این بازی فراهم شده و انشاالله بتوانیم میزبان خوبی برای این بازی باشیم و در مورد زمین ورزشگاه نیز باید بگویم مشکلات چمن برطرف شده و فدراسیون فوتبال هم تایید کرده است.

تراکتور با پیراهن قرمز در ارومیه

تیم تراکتور با پیراهن اول خود به مصاف نود ارومیه می‌رود.

به دلیل عدم تداخل رنگ لباس‌هایی تراکتور و نود، مقرر گردید هر 2 تیم با پیراهن اول خود در میدان حضور یابند.

بدین ترتیب تیم تراکتور در بازی با نود ارومیه یک دست به رنگ قرمز وارد میدان شده و تیم نود ارومیه هم با پیراهن زرد رنگ برابر مهمان خود قرار گیرد.

برنده این بازی به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کشور صعود می‌کند.

این اولین بازی رسمی بین 2 تیم تراکتور و نود است، اما پیش از آغاز فصل یک دیدار دوستانه بین 2 تیم در تبریز برگزار شد که با تساوی یک بر یک خاتمه یافته بود.

آخرین تلاش‌ها برای حضور تماشاگران در بازی تراکتور با نود ارومیه

مدیر عامل باشگاه نود ارومیه گفت: هنوز امیدواریم مجوز حضور تماشاگران پیش از بازی نود ارومیه با تراکتور تبریز داده شود.

آخرین تلاش‌ها برای حضور تماشاگران در بازی تراکتور با نود ارومیه

یحیی بهاری اظهار داشت: شهر ارومیه از چند روز پیش به خاطر این بازی حال و هوای فوتبالی گرفته بود و بسیاری از تماشاگران دوست داشتند در ورزشگاه شاهد این بازی باشند و بین 2 تیم تبریز و ارومیه هم هیچ فرقی نداشته و این دیدار یک دربی دوستانه است و هنوز امیدواریم فردا صبح خبر خوبی به هواداران داده و شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه شهید باکری باشیم.

مدیر عامل باشگاه نود ارومیه گفت: ورزشگاه تازه تاسیس شهید باکری 15 هزار نفری بوده و احتمال داشت نزدیک به 50 هزار تماشاگر در این بازی حضور یابد و حساسیت روی این موضوع بود که اتفاقی برای تماشاگران نیافتد.

وی گفت: طبقه اول ورزشگاه 10 هزار نفری و طبقه دوم 5 هزار نفری است و در تلاش هستیم مجوز حضور تماشاگران در طبقه اول را گرفته و بازی با حضور تماشاگران برگزار شود.

بهاری گفت: اگر راضی شدیم بازی بدون تماشاگر برگزار شود تنها به این دلیل بود که نمی‌خواستیم این دیدار در استانی دیگر انجام شود و حتی پیشنهاد دادیم مکان بازی به تبریز انتقال یابد و برگزاری بازی با حضور تماشاگران در تبریز را به بازی بدون تماشاگر در ارومیه ترجیح می‌دادیم.