- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تراکتور بدون بازیکن، ماشین سازی بدون آمادگی!

یادداشت ورزشی: جهانبخش احمدیان
آذرقلم: هفته اول مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار گردید که کما فی السابق برنامه برگزاری این رویداد به سود سرخابی های پایتخت بوده و نمایندگان استان در یک روز و یک ساعت به میدان رفتند که عملا امکان رصد هر دو بازی از سوی هواداران تیم ها گرفته شد.
سرخهای آذربایجان با هدایت جان توشاک ولزی در مسجد سلیمان و در مقابل نفت این شهر به میدان رفتند که حاصل تلاش دو تیم تساوی صفر – صفر شد.
تراکتور برای این بازی با تغییرات 70 درصدی نسبت به فصل قبل در ترکیب، پا به میدان گذاشت که ناهماهنگی بین بازیکنان مشهود بود. از طرفی با وجود خریدهای خوب این تیم، هنوز این بازیکنان اضافه نشده اند تا همچنان پاشنه آشیل تراکتور یعنی فوروارد تمام کننده پابرجا بماند.
البته بایستی توجه کنیم که تراکتور برای این بازی تنها 14 بازیکن به همراه داشت  و نیمکت خالی این تیم دلیلی بر عدم نتیجه گیری است.
در بازی این تیم با نفت مسجد سلیمان، دروازه بان تراکتور با مهار چند ضربه خوب مسجد سلیمانی ها، نمره قبولی می گیرد .
خط دفاعی تیم علی رغم بازی خوب، هنوز آنطور که باید و شاید هماهنگ نیستند، خطاهای زیاد پشت هجده، در برابر تیم های دیگر با بازیکنانی کاشته زن، می تواند خطرناک باشد.
سمت راست تراکتور در اولین بازی لیگ، متزلزل نشان داد و علی اسماعیلی بازیکنی در حد تراکتور نبود.
در خط میانی نیاز تیم به یک بازیکن طراح و بازیساز بیش از گذشته مشهود است. بازیکنی که قدرت حمل توپ و ارسال پاسهای طلایی داشته باشد. امری که هافبک های تیم در بازی دیروز نشانی از آن نداشتند.
خط حمله تراکتور نیز در بازی اول، تعریفی نداشت، شاید اگر رضا عبدی که در بازیهای تدارکاتی هم خوش درخشیده بود، در ترکیب اصلی قرار می گرفت، نتیجه بهتری حاصل می شد.
در کل بازی سرد و بی روح تراکتور  در مقابل نفت مسجد سلیمان نشان داد که این تیم هنوز با مرز آمادگی و هماهنگی فاصله دارد. به طور حتم با اضافه شدن خریدهای جدید تراکتور در بازیهای آینده، وضعیت متفاوت خواهد بود.
تراکتور در حالی لیگ هجدهم را با مالک خصوصی آغاز کرد که هیچ حمایتی از این تیم از سوی مسئولان استانی و کشوری نشد که هیچ، بعضا سنگ اندازی هایی نیر کرده اند. انتشار غیرقانونی عکس قرارداد بازیکنان تیم، محرومیت دو بازیکن امید که با زور و تهدید در روزهای غیر فیفا دی به اردو برده شده اند و محرومیت تماشاگران تیم از اولین بازی خانگی، همگی حواشی ایجاد شده برای این باشگاه هستند.
ماشین سازی شهریار بدون آمادگی ولی منسجم
ماشین سازی شهریار و یا همان گسترش فولاد سابق، دیگر نماینده استان در رقابتهای لیگ برتر، علی رغم ارائه یک بازی خوب، نتوانست بازی یک بر صفر برده را تا آخر حفظ کند و در دقایق پایانی با تقسیم امتیازات اولین بازی، نشان داد که هنوز به مرز آمادگی نرسیده است.
این تیم شاکله اصلی فصل گذشته را حفظ کرده و چند نفری را نیز اضافه نموده است، ولی هنوز آن تیم فصل قبل نیست.
پیمان بابایی، بازیکن بومی این تیم را می توان ستاره بازی گسترش با استقلال خوزستان نامید که چندین بار با شوتهای از راه دور توانست دروازه استقلال را تهدید و دروازه بانش را به زحمت بیاندازد