- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تراکتور باز هم دست خالی از تهران برگشت: شکستی دیگر در پرونده خمز

آذرقلم: در دیداری که هواداران دو تیم آن را «الکلاسیکوی ایرانی» می‌نامند، استقلال و تراکتور در حالی به مصاف هم رفتند که شاگردان پاکو خمس برای حضور در جمع مدعیان نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز داشتند و با حضور پرشور هواداران خود امیدوار به کسب این نتیجه بودند اما در غیاب ریکاردو آلوز نتوانستند برنده شوند.
به گزارش آذرقلم، تیم های فوتبال استقلال تهران و تراکتور تبریز در هفته دهم بیست و سومین دوره رقابتهای لیگ برتر از ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه امروز شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان جواد نکونام ۲ بر صفر حریف خود را شکست دادند. ایمان سلیمی(۲۶) و بلانکو (۵۰) برای استقلال گل زدند.
با این نتیجه تیم تراکتور با 5 برد و 5 باخت و 15 امتیاز فعلا در رده چهارم جدول قرار داشته و استقلال با 22 امتیاز وضعیت خود در صدر جدول را تثبیت کرد.

تراکتور به دنبال انتقام نبود
تراکتور آخرین‌بار در دیدار رفت لیگ شانزدهم و با هدایت امیر قلعه‌نویی توانست استقلال را در تهران شکست بدهد. تقابلی که با نتیجه دو بر یک به پایان رسید و گل‌های تراکتور را فرزاد حاتمی وارد دروازه حریف کرد و تک گل استقلال را هم کاوه رضایی به ثمر رساند.
قرمزپوشان در طول فصول اخیر برابر استقلال ناکام بوده‌اند و پاکو خمس با برد در بازی رفت لیگ بیست‌ودوم توانست بر طلسم ۱۴۱۹ روزه عدم برد تراکتور مقابل استقلال غلبه کند. اما طلسم نبردن‌های تیم تبریزی در ورزشگاه آزادی با باخت امروز از ۲۵۴۹ روز که از آن شش سال و ۱۱ ماه و ۲۹ روز می‌گذشت عبور کرد؛ طلسمی که حداقل تا بازی بعدی دو تیم‌ تهران ادامه‌دار خواهد بود.
این بازی تحت‌تاثیر اظهارات جنجالی پاکو خمس در نشست خبری و متعاقب آن تکذیب از سوی باشگاه برگزار شد. با این حال در طول بازی نیز حواشی خاصی بر این مسابقه سایه انداخته بود، از جمله صحنه مشکوک به پنالتی روی بازیکن استقلال، واکنش جنجالی شجاع خلیل‌زاده و البته انداختن لیزر روی صورت پاکو خمس.

خمز: نمایش خوبی داشتیم!
سرمربی تیم فوتبال تراکتور پس از شکست تیمش برابر استقلال گفت: نمایش خوبی داشتیم اما نتوانستیم به هدفی که تعریف کرده بودیم برسیم.
پاکو خمز پس از این بازی گفت: بازی در سطح خوبی برگزار شد و رقابت نزدیکی داشتیم. موقعیت هایی داشتیم که یکی از آنها گل شود. سعی کردیم نمایش خوبی داشته باشیم اما تلاشمان منجر به پیروزی نشد و باید برای دیدارهای آینده آماده شویم.
سرمربی تیم فوتبال تراکتور با تاکید بر این که داوری عالی بود و هیچ مشکلی نداشت در مورد تغییراتی که در ترکیب تیمش ایجاد می شود گفت: طبیعی است که برای هر بازی باید تغییراتی داشته باشیم.
وی مورد لیزر تماشاگران استقلال که روی صورت او انداخته می شد گفت: این اتفاق باید از ورزشگاه ها جمع شود. این کار خوبی نیست و باید تماشاگران از این اقدام دست بردارند.
خمز در مورد شکست برابر تیم های مدعی استقلال، پرسپولیس و سپاهان و این که آیا تراکتور را در قامت قهرمانی و کسب سهمیه می داند گفت: این که بخواهم الان در مورد قهرمان لیگ صحبت کنم هیچ توجیهی ندارد. وقتی با تیم های بزرگ بازی می کنی احتمال این که ببازی وجود دارد. نامزدهایی که بتوانند قهرمان لیگ شوند همین سه تیم هستند و اگر کسی نخواهد این را ببیند کور است.