- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تراکتورسازی و باز هم تکرار یک حرکت آماتور و غیرحرفه ای

یادداشت ورزشی: نادر

آذرقلم: طرح موضوع پیش آمده برای تراکتورسازی چندان سخت نیست. در عین حالی که سریع اتفاق افتاده اما قطعا تبعاتی دارد و پشت پرده هایی!

به گزارش آذرقلم، با یک مربی قرارداد ۳ ساله بسته می شود و به خاطر یک بازی از تیم کنار گذاشته می شود! فکر نمی کنم درکشورهای عربی هم این قدر سریع مربی را برکنار کنند. واقعیت این است که شکست در بازی آبادان بهانه بود. براساس گفته ها و شنیده ها، اقای زنوزی به توشاک فشار می آورد که دو بازیکن ملی پوش را حتما باید بازی بدهد. در واقع قصد مداخله در کار سرمربی را داشت و همین باعث بروز اختلاف بین زنوزی و توشاک شده بود. درحالی که تراکتور تازه داشت راه می فتاد و نیاز بود که جوانان پر انگیزه و ناشناخته وارد میدان شوند. نه بازیکنانی که شیوه بازی آنها برای دوست و دشمن رو شده بود! متاسفانه باز برگشتیم سرخانه اول. این حرکت آماتور به ضرر تراکتور تمام خواهد شد.

نیازی به بررسی تاریخ همه بازی های تراکتور نیست. اما اگر اندکی به قبل برگردیم و به خاطر بیاریم داستان تراکتور و گل محمدی را با تکرار مکررات، اشتباهات بچه گانه و آماتور روبرو می شویم.. گل محمدی را آوردیم و یک تیم محروم از جذب بازیکن را به او تحویل دادیم و انتظار قهرمانی داشتیم. در همین رسانه ها عده ای به زیرآب زنی و تفرقه افکنی پرداختند و به تماشاگر خط دادند تا تیم نتیجه نگیرد و برکنار شود. الان مگر همین گل محمدی با پدیده در رده اول جدول نیست؟ حداقل به توشاک تا نیم فصل هم فرصت ندادیم. ساغلام هم با آن نتایج ناامید کننده اندازه یک نیم فصل در تراکتور بود. به جای ترمیم نقاط ضعف داریم تیشه به ریشه تیم می زنیم.

مگر در حساسترین بازی تاریخ تراکتور با تونی بازی سه بر یک مساوی نشد؟ مگر بازی ۴ بر یک با ذوب آهن مساوی نشد؟ چند بار با قلعه نویی در جام حذفی باختیم؟ کدام تماشاگر تراکتور از عقد قراردادهای بلند مدت زنوزی ناراحت بود؟ همه خوشحال شدند که نگاه رو به آینده است. می خواهیم یک تیم قدرتمند بسازیم برای سالهای آینده. این تصمیم آماتور با آن تفکر حرفه ای جور درنمی آید. روز فقط امروز نیست قشقایی و حذف پرسپولیس هنوز یادمان نرفته یا باختهای متوالی هفته های اول که چسبیده بودند به قعر جدول. پرسپولیس از آن زمان دوبار قهرمان و یک بار نائب قهرمان شده آن هم با تفاضل گل.

مشکل اینجاست که ما از گذشته درس نمی گیریم. هرمربی دیگری از کاپلو گرفته تا زیدان و لیپی و کیروش و…. بیاید نیازمند زمان است. هیچ معجزه ای در کار نیست. بی خود با تصمیمات آماتور خنده دار که بیشتر از همه هواداران تیم های پایتخت را خوشحال کرده، خودمان رو مسخره خاص و عام نکنیم.

مشکل اینجاست که ما درس نمی گیریم و کسانی که از گذشته درس نگیرند محکوم به تکرار شکست ها و ناکامی ها هستند. در دور تسلسل باطل گرفتار شدیم…. امیدوارم این حرکت آماتور در تراکتورسازی دیگر تکرار نشود.