- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تخریب 9 خانه و فوت 6 نفر در حوادث چهارشنبه سوری تا این لحظه!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: فرمانده انتظامی آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه مواد محترقه و پیش‌ساز واقعا خطرناک بوده و انفجار این مواد می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به خانواده‌ها وارد کند، گفت: در روزهای گذشته بر اثر انفجار مواد محترقه در تبریز 9 خانه تخریب، 6 نفر کشته و 30 تن مصدوم شدند.
به گزارش آذرقلم، حسین عبدی اظهار کرد: با توجه به ایام پایانی سال طرح مقابله با تهیه و توزیع مواد محترقه توسط پلیس با جدیت در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: تا به امروز بیش از ۲.۵ میلیون عدد مواد محترقه در استان آذربایجان‌شرقی کشف شده است.
عبدی با بیان اینکه در این زمینه ۷۰ نفر دستگیر شده‌‌اند، خاطرنشان‌کرد: افرادی که از مواد محترقه استفاده کنند، خودروی‌شان توقیف و تا پایان تعطیلات مهمان پلیس خواهند بود.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مواد محترقه و پیش‌ساز واقعا خطرناک بوده و انفجار این مواد می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به خانواده‌ها وارد کند، یادآور شد: در روزهای گذشته بر اثر انفجار مواد محترقه در تبریز ۹ خانه تخریب شده و ۶ نفر کشته و ۳۰ نفر مصدوم شدند.
وی ادامه داد: بر اثر مواد محترقه تا به امروز ۳۰ نفر معلول و به ۱۲ خودرو خسارت وارد شده است.
عبدی به ماموریت چهارشنبه آخر سال و آماده‌باش بودن پلیس استان در این شب اشاره و تصریح کرد: پلیس مخالف شادی مردم نبوده بلکه با آزار و اذیت مردم و تحرکات جمعی و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم مخالف است و اگر افراد هنجارشکنی بخواهند آرامش و آسایش شهروندان را به مخاطره بیندازند، برخورد خواهد کرد.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انتظار مردم از پلیس یک پلیس مقتدر است، متذکر شد: افرادی که در برابر پلیس بایستند، برابر قانون مجرم بوده و برای آنها مجازات در نظر گرفته می‌شود همچنین خط قرمز پلیس برهم خوردن نظم و امنیت مردم و جامعه است، چراکه پلیس حافظ حقوق شهروندی است و با هر کسی که موجبات ناامنی را فراهم کند، برخورد قاطع می‌کند.

به گفته رئیس اورژانس کشور هم از اول بهمن تاکنون ۳۲ مورد قطعِ عضو، ۷۷ مورد آسیب به چشم و ۱۱۳ مورد سوختگی، به‌دلیل انفجارِ محل نگه‌داری مواد محترقه بر جای مانده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]