- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تخریب ۱۳۱ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شبستر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، ۱۳۱ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی منطقه قوم تپه صوفیان این شهرستان تخریب شد.
به گزارش آذرقلم، محرم آقائی با بیان اینکه با اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، ۲۷ هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته غیرمجاز در منطقه قوم تپه صوفیان آزادسازی شد، خاطرنشان کرد: این تخریب‌ها با همکاری و حضور دستگاه‌های مرتبط و نیروی انتظامی و با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان انجام شد.
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی متولی تامین امنیت غذایی مردم است که در قانون حفظ کاربری اراضی بر آن تاکید و جهاد کشاورزی مجری آن است، گفت: به منظور اجرای قانون با هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهرها و طرح‌های هادی روستایی برخورد قاطع می‌شود.
آقایی با تاکید بر اینکه همشهریان مراقب باشند که در دام زمین‌خواران و سودجویان نیفتند، خاطرنشان کرد: هرگونه تخلف و تغییرکاربری‌هایی غیرمجاز را در این زمینه می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۳۱ و تماس با مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ گزارش دهند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر با بیان اینکه با جدیت با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات برخورد خواهد شد و این روند ادامه خواهد داشت، افزود: با هشدار به احداث کنندگان بنا در اراضی کشاورزی، به مردم توصیه می‌کنم از خرید ملک‌های بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند و توسط سودجویان ارزش‌گذاری کاذب می‌شود خودداری کرده و در دام کلاهبرداران قرار نگیرند.
وی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع است به کشاورزان توصیه کرد قبل از هرگونه تصمیم گیری در خصوص ساخت وساز در اراضی کشاورزی و باغات با کارشناسان امور اراضی شهرستان و مراکز مستقر در دهستان‌ها مشورت کنند.
وی خطاب به دلالان زمین‌های کشاورزی گفت: قانون فصل الخطاب کار ماست و با هرگونه تغییر کاربری مطابق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی برخورد صورت گرفته و مقابله با سودجویان ادامه دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]