- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تجلیل مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی از پیشکسوت مطبوعات آذربایجان در شهر تسوج

آذرقلم: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با حضور در منزل خبرنگار پیشکسوت آذربایجان شرقی در شهر تسوج، از نیم قرن خدمات مطبوعاتی و فرهنگی وی تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار آذرقلم، دکتر محمدپور با حضور در منزل یوسفعلی خوش نیت، خبرنگار پیشکسوت آذربایجان و شهر تسوج با اشاره به نقش و جایگاه فعالیت رسانه ای در دنیای امروز گفت: خبرنگاری پیش از آنکه یک شغل باشد یک مسئولیت خطیر اجتماعی است که باید خبرنگاران و فعالان این عرصه نسبت به آن حساسیت و تعهد لازم را داشته باشند.

دکتر محمد محمدپور افزود: رسالت اطلاع رسانی، مبتنی بر رعایت اخلاق، امانتداری و رسالت های انسانی و مسئولیت های اجتماعی خبرنگاران است از این رو اهمیت آن بیش از یک شغل صرف می باشد و آثار آن بر جامعه هم بسیار گسترده است.

وی با بیان اینکه وجود رسانه ها به عنوان یک ناظر و رکن رکین از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: باید تلاش شود این حوزه بیش از پیش تقویت شود.

محمدپور پس از مشاهده برخی از آثار مکتوب و جمع آوری شده آقای یوسفعلی خوش نیت در طی نیم قرن گذشته، تدوین و گردآوری این مجموعه را بسیار ارزشمند و قابل استفاده برای همه خبرنگاران جوان دانست و تصریح کرد: امروز فعالان این حوزه و بیش از همه خبرنگاران با همه سختی ها برای انجام بهتر وظیفه خود تلاش می کنند. و اثرهای خبری که امروز مشاهده کردم شاهد همت و جزم گذشته و کنونی شما خبرنگاران پیشکسوت می باشد.

در این نشست یوسفعلی خوش نیت خبرنگار پیشکسوت رسانه های استان به بیان برخی خاطرات خود پرداخت و از حضور مقام ارشد فرهنگی استان در منزلش ابراز خرسندی و تقدیر کرد.

گفتنی است یوسفعلی خوش نیت از سال 1337 وارد عرصه مطبوعات و به ویژه روزنامه کیهان شده و هم اکنون نیز با کوله باری از تجربه، نمایندگی و خبرنگاری برخی مطبوعات کشور از جمله : کیهان، اطلاعات، مهدآزادی و  … را در شهر تسوج عهده دار است.

وی تاکنون ده ها مقاله اجتماعی و شهری در مورد مشکلات مردم منطقه در رسانه های کشور منتشر کرده است. هر دو پسر این پیشکسوت مطبوعاتی نیز در حوزه مطبوعاتی مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است در این دیدار ابوالفضل اللهوردیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شبستر نیز با اشاره به جایگاه و نقش فرهنگی شهرستان شبستر در رویدادهای سیاسی و اجتماعی منطقه، خبرنگاران این شهرستان را از فعالین پیشگام و تاثیر گذار رسانه ای معرفی کرد و با بیان اینکه آقای یوسفعلی خوش نیت با نیم قرن سابقه کار مطبوعاتی، پدر مطبوعات منطقه شبستر به شمار می آیند از انتشار مرتب اخبار و گزارش های منطقه شبستر در رسانه های کشور توسط خبرنگاران جوان در کنار خبرنگاران پیشکسوت به عنوان یکی از نکات بارز رسانه های این شهرستان یاد کرد.