- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تبریز میزبان فیلم‌های اروپایی

آذرقلم: هفته فیلم‌های اروپایی در تبریز برگزار می‌شود.

 به گزارش آذرقلم،‌ سومین دوره هفته فیلم اروپایی کار مشترکی از گروه سینمایی «هنر و تجربه» و اوینیک ایران (موسسات ملی فرهنگی اتحادیه اروپا) که رسما روز شنبه  مصادف با ۱۸ خردادماه در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار می کند، در ۸ شهر بابل، اصفهان، کرمان، کیش، مشهد، تبریز، تهران و شیراز و با فیلم‌هایی از ۲۰ کشور به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی اروپا در سال‌های اخیر در ایران برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، مقامات ایرانی و رییس اوینیک تهران هفته فیلم اروپایی ۲۰۱۹ را با حضور سفرای کشورهای اروپایی، فیلمسازان و کارگردانان ایرانی و اروپایی افتتاح خواهند کرد.
این گزارش حاکی است، هدف تبلیغی که در این هفته فیلم دنبال میشود در راستای سیاستهای فرهنگی کشور در جهت عدالت محوری است که مردم و هنرمندان در شهرهای مختلف از امکان حضور فیلمسازان و فیلمهای خارجی بهره ببرند و نیز انزواستیزی که امریکا تلاش می‌کند ایران در آن قرار بگیرد.
این گزارش می‌افزاید که در تبریز پردیس سینمایی  ستاره باران میزبان این رویداد است و علاقه‌مندان می‌توانند لیست فیلم‌های این هفته را از کانال رسمی پردیس سینمایی ستاره‌باران پیگیری کنند.
گفتنی است اکران فیلم‌های اروپایی ۲۰۱۹ از شنبه ۱۸ خرداد( شنبه تا دوشنبه سانس ۱۶ و ۱۸) و (سه شنبه تا جمعه سانس ۱۴ و ۱۶) آغاز خواهد شد.