- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تافته جدابافته ای به نام: کانون هواداران تراکتور!

یادداشت ورزشی: ساوالان اردبیل

آذرقلم: اخیرا کانون باصطلاح هواداران تراکتورسازی تبریز، بیانیه ای منتشرکرد که طی آن باکلمات وجملات اغراق آمیز و دستوری، هواداران تراختور راملزم می کنندکه در ورزشگاهها رعایت اخلاق وشئونات را بکنند.

می دانیم که تنها هواداران احساسی در ورزشگاهها مرتکب رفتارهای نامناسب می شوند و اکثریت قریب باتفاق این افراد،اهل مطالعه نبوده و حوصله خواندن بیانیه دستوری و عریض و طویل کانون مزبور را ندارند و اگر هم کسی بخواهدمطالعه کند،بایستی سواد بالای اکابر و نهضت داشته باشدکه ما نداریم!

اولین جمله بیانیه چنین است:« تغییر واقعیت یک حقیقت است.»

ماکه سوادمان نرسیدتا بفهمیم معنی ومفهوم این جمله چیست واصلا چطوری خوانده می شودتا درمقابل توهینهای قومیتی و شعارهای ضدامنیت و انسجام ملی سرخابی ها برطبق فرمایشات کانونی های تراختور عمل کنیم. حال اگر در بین هواداران تراکتور،افرادی با،سوادبالاتر از اکابر و نهضت ،درحد فلسفه افلاطونی و ارسطوئی دارند،جمله فوق رابه ماهم یاد بدهند!

مقصود ما شرح و یا نقدشکل بیانیه نیست،بلکه توجه مابه روح حاکم برکانون هواداران تراکتوراست که از متن بیانیه کاملا روشن وآشکار می شود و هواداران تراکتور بایستی به فکر یک جاروکشی خوب درکانون باشند!

عنوان بیانیه هم غلط است:«رعایت اخلاق و فرهنگ و حمایت همه جانبه از تیم پرشورها»

دوه یه دئدیلر،بوینون ایری دی!دئدی:هارام دوزدو کی،بوینوم دوز اولا؟

جناب کانونی ها ! خودپرشورها و تراکتوریها باید در ورزشگاه رعایت اخلاق وفرهنگ را بکنند نه اینکه خانه نشین ها و…… !

حاشیه نرویم ودقت کنیم به اولین دستورکانونی ها:

«۱-باور کنیم که تراکتورسازی متعلق به مردم آذربایجان و آذری‌های تمام ایران و جهان است و همه باید به آن عشق بورزیم.»

ازهواداران تراکتور می خواهیم که چندین باروبدقت جمله کانونی هارابخوانندتا بدانندکه این آدمهای سفارشی که درکانون هواداران حضوردارند،هیچ فکروفرهنگ مشترکی باهواداران تراکتور ندارند!

باور واعتقاد کانونی هادرجهت مخالف هواداران است وجالب است که می خواهنددیگران راباخود همفکر و هم اعتقادکنندکه تراختور برای «آذریهای » آذربایجان شرقی و غربی است! ناگفته معلوم است که به باور اینها ،حتی همین اردبیل هم از آذربایجان نیست!! جائیکه به باورکانونی های مجهول الهویه،اردبیلی هاحقی در تراکتور نداشته باشند،ترکان قشقائی وخلجی ها وترکمن ها وحتی ترکهای بیرجند وغیره، ول معطلند!

دراین مدتی که تراختور در لیگ برتر بوده،کانون هواداران تراکتور،تشکیل شده ازتعدادی افراد وابسته به مسولان باشگاه که کارآنها نه ساماندهی و انسجام هواداران برای تشویق وحمایت تیم،بلکه کنترل هواداران برای جلوگیری ازهرگونه مشکل دراستادیوم برای مسولان بوده است.

تنها کاری که این کانون فرمایشی-سفارشی تاحال نکرده، هدایت صحیح هواداران و تشکل و انسجام آنهاست و هروقت که به کاننو مراجعه کردیم ،باسردی و بی میلی آنها مواجه شدیم که هیچ علاقه ای برای ملاقات باهواداران ازخودنشان نمی دهندو انگارکه باگدائی روبرو شده اند!

متاسفانه همین رونددر زمان خصوصی شدن تیم هم به همان شکل قبلی ادامه داشته وبیانیه مزبور نیزمی رساندکه ازنظر فکری نیز بدترشده اند،چون تا حال این کانون از این جسارتهای ضد هوادارای نداشته و بیانیه های کانون و مدیران باشگاه همگی براین نکته اذعان داشته اندکه تراختور تیمی است با هواداران ایران شمول و حتی بعضی از مدیران از جمله آجرلو و عباسی به هواداران فرامرزی تراختور هم بارها اشاره کرده اند!

با تاکید بر اینکه بر مسولین باشگاه لازم است که درجهت همفکری با هواداران و تقویت سکوها،یک خانه تکانی اساسی را درکانون بعمل آورند،ازکانون باصطلاح هواداران باشگاه انتظار داریم که ازهواداران عذرخواهی کرده و هواداران تراختور را «محدود»به آذربایجان و«آذری» نکنند!