- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تازه ترین گزینه ها برای پیوستن به تراکتور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: بعد از معرفی منصوریان به عنوان سرمربی تراکتور، اولین کار او برای انتخاب یارانش برای حضور در ترکیب تراکتور آغاز شده است. شنیده ها حکایت از آن داردکه رایزنی ها و لابی ها برای جذب بازیکنان ماهر و توانمند برای پیوستن به این باشگاه شروع شده و حرف و حدیث هایی هم در رسانه ها شنیده می شود.

به گزارش آذرقلم، بخشی از این اخبار و شنیده ها را باهم مرور می کنیم:

کاپیتان ماشین در راه تراکتور

کاپیتان تیم ماشین‌سازی مورد توجه تراکتوری‌ها قرار گرفته است.

عزیز معبودی، کاپیتان فصل گذشته تیم ماشین‌سازی تبریز که به تازگی از تیم جدا شده و با تیم آلومینیوم اراک قرارداد امضا کرده بود مورد توجه باشگاه تراکتور قرار گرفته است.

بر اساس اخبار دریافتی از منابع آگاه، فعالان نقل و انتقالاتی باشگاه تراکتور تماسی با عزیز معبودی داشته و از او برای نشستن پای میز مذاکره دعوت به عمل آورده‌اند.

لازم به ذکر است که چندی پیش رسول خطیبی، سرمربی تیم آلومینیوم اراک اعلام کرده بود که در صورتی که تراکتوری‌ها خواهان بازیکنی از تیمش شوند اجازه حضور این بازیکن را در تراکتور خواهد داد. به این ترتیب در صورت حصول توافق نهایی بین معبودی و باشگاه تراکتور این بازیکن مشکلی از بابت ترک آلومینیوم نخواهد داشت.

احتمال بازگشت مهاجم الجزایری به تراکتور

در صورت بازگشت ستاره الجزایری تیم فوتبال تراکتور تبریز، پرشورها دیگر نیازی به جذب مهاجم نخواهند داشت.

حمزاوی عکاشه، مهاجم ۳۰ ساله تیم فوتبال تراکتور تبریز که بعد از تعطیلی لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا به الجزایر بازگشته بود، هنوز با پرشورها قرارداد دارد. به این ترتیب این احتمال وجود دارد که مهاجم الجزایری تراکتور به این تیم برگردد و در لیگ بیستم و فصل دوم قراردادش در تبریز بازی کند. اگر عکاشه به جمع سرخ‌پوشان تبریز بازگردد، آنها دیگر نیازی به جذب مهاجم جدید نخواهند داشت.

البته این شایعه هم به گوش می‌رسد که دنیل ارزانی و استون بیت‌آشور هم در رادار تراکتوری‌ها قرار گرفته‌اند و شاید باشگاه با آنها عقدقرارداد کند هر چند مشخص نیست جذب این دو بازیکن ایرانی هم تحت تاثیر قانون جذب مربیان و بازیکنان خارجی است یا باشگاه تراکتور بدون هیچ محدودیتی توانایی اضافه کردن نام آنها به لیست خود را دارد.

احتمال تمدید قرارداد ۳ کاپیتان

منصوریان از مدیران باشگاه تراکتور درخواست کرده شجاعی، دژاگه و حاج‌صفی سه کاپیتان تیم ملی را برای فصل بعد هم حفظ کنند.

گفته می‌شد اشکان دژاگه قصد بازگشت به آلمان را دارد و احسان حاج‌صفی هم می‌خواهد به اروپا برود اما در صحبت مدیران باشگاه با این بازیکنان، ظاهراً رضایت آنها را برای ماندن در تراکتور جلب شده است. این در حالی است که هر سه بازیکن با تراکتور قرارداد دارند.

دروازه بان استقلال در تیررس تراکتور

منصوریان درصدد جذب یک دروازه‌بان است و در این بین خواهان جذب سیدحسین حسینی سنگربان استقلال شده است. این مربی نگران وضعیت خط دفاعی و هافبک تیمش است. منصوریان از باشگاه خواسته تحت هر شرایطی رضا اسدی را حفظ کنند و در این شرایطی است که این بازیکن قرار است برای عقد قرارداد با لاسک اتریش هفته آینده راهی این کشور شود.

ایمان سلیمی دیگر بازیکن تراکتور هم پیشنهاد اروپایی دارد ولی منصوریان موافق جدایی این بازیکن نیست. سرمربی تراکتور برای تقویت خط دفاعی تیمش روی آرمین سهرابیان هم نظر دارد و مدافع فصل گذشته سایپا در تیررس منصوریان قرار گرفته است. هادی محمدی دیگر بازیکنی است که مدنظر سرمربی جدید سرخپوشان تبریزی قرار دارد.

مدافع ذوب‌آهن مد نظر تراکتور

مدافع میانی ذوب‌آهن با پیشنهادی از تراکتور مواجه شده و در صورت رضایت باشگاه اصفهانی به تبریز می‌رود.

هادی محمدی، مدافع میانی ذوب‌آهن که دو سال سابقه بازی در تراکتور برای انجام خدمت سربازی را داشته، یکی از نفراتی است که علیرضا منصوریان زیر نظر دارد و به باشگاه تبریزی عنوان کرده تا برای جذب او اقدام کنند.

این مدافع ۲۸ ساله هنوز با ذوب‌آهن قرارداد دارد ولی در صورت رضایت این باشگاه به تبریز سفر می‌کند تا پس از سه فصل مجددا برای تراکتور به میدان برود.

همچنین در حالی که شایعاتی مبنی بر حضور وحید شیخ‌ویسی در فهرست ارائه شده منصوریان به باشگاه تراکتور وجود دارد، اما این سرمربی نام دروازه‌بان پیکان را در لیست نقل و انتقالاتی خود قرار نداده است.

خرید جدید تراکتور از مشهد می‌آید؟
پس از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا احتمال دارد وینگر سرعتی این تیم از جمع شاگردان مهدی رحمتی جدا شود و به جمع سرخ‌پوشان تبریزی بپیوندد.

امین قاسمی نژاد وینگر بابلی و ۳۳ ساله تیم شهر خودرو که در حال حاضر همراه این تیم در دوحه قطر قرار دارد و تیمش را برای رقابت‌های آسیایی همراهی می‌کند، به دنبال جدایی از جمع عنابی‌پوشان مشهدی است؛ با توجه به این‌که شهر خودرو به واسطه حذف زودهنگامش تا اواخر هفته جاری به مشهد باز می‌گردد، گویا قرار است به صورت رسمی قاسمی نژاد مذاکرات خود برای ترک باشگاه را انجام دهد.

او برای جدایی از شهر خودرو، نیاز به اخذ رضایت‌نامه دارد؛ اما به احتمال فراوان با توجه به میل جدایی قاسمی نژاد، سرانجام توافقات لازم برای جدایی او از این تیم مشهدی پس از سه سال صورت خواهد گرفت و این وینگر بابلی فوتبال‌اش را در خارج از مشهد ادامه خواهد داد.

شنیده می‌شود پیش از اعزام شهر خودرو به دوحه، مذاکراتی از سوی باشگاه تراکتور انجام گرفته است و احتمالا، مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد تا قاسمی نژاد فصل آینده بتواند در پیراهن تراکتور به فوتبال خود ادامه دهد؛ پیشنهادی جدی که امین قاسمی نژاد در حال بررسی آن است و احتمال دارد در لیگ بیستم شاگرد علیرضا منصوریان شود.

جدایی مهدی مهدی‌پور از ذوب‌آهن
هافبک دفاعی فصل گذشته تیم ذوب آهن با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود از این تیم خداحافظی کرد.

پس از جدایی احسان پهلوان و دانیال اسماعیلی‌فر، حالا سومین ضلع مثلث میانه میدان تیم ذوب‌آهن اصفهان ساز جدایی کوک کرد و با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی‌اش، مهدی مهدی‌پور اعلام کرد فصل آینده در این تیم توپ نخواهد زد و از جمع سبزپوشان اصفهانی جدا شد.

البته مهدی‌پور با ذوبی‌ها قرارداد دارد و باید دید موضع باشگاه ذوب‌آهن به فسخ یکطرفه مهدی‌پور چه خواهد بود؟ با توجه به جدایی رضا اسدی از تراکتور و جدایی احتمالی علی کریمی از استقلال، نام هافبک دفاعی ذوبی‌ها پیرامون دو تیم استقلال و تراکتور به گوش می‌رسد.

جواب رد اسدی
هافبک فصل گذشته تراکتور تاکید کرد فوتبال خود را در ایران ادامه نخواهد داد و لژیونر می‌شود.
رضا اسدی در حالی فصل ٩٩-٩٨ لیگ برتر را به پایان رساند که دوران موفقی در تراکتور داشت و ضمن به ثمر رساندن ۵ گل، قهرمانی در جام حذفی را همراه سرخ‌پوشان تبریزی تبریز کرد و یکی از عوامل موفقیت تیمش در لیگ نوزدهم بود.

این هافبک دفاعی که برای تراکتور در پست دفاع میانی هم به میدان رفت، فصل گذشته در حالی که از استقلال هم پیشنهاد داشت به تبریز رفت ولی حالا پس از اتمام قرارداد یک‌ساله‌اش تصمیم به جدایی گرفته و قصد دارد به جمع لژیونرهای فوتبال ایران اضافه شود.

رضا اسدی پس از ماه‌ها سکوت درباره آینده‌اش، پیرامون پیشنهاداتی که از تیم‌های ایرانی دارد و تمدید قرارداد با باشگاه تراکتور اظهار کرد: تنها هدف و مقصدی که برای خود در نظر گرفتم، فوتبال اروپا است و به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم. در این چند ماه با هیچ باشگاهی در ایران صحبت نکرده و نخواهم کرد.

او ادامه داد: پیشنهادات فوق العاده‌ای با رقم‌های بسیار بالا در این مدت به من دادند، اما واقعیت این است که نگاهم در این فصل پول نبود چراکه فقط به دنبال پیشرفت هستم و می‌خواهم تجربه جدیدی با حضور در فوتبال اروپا به دست بیاورم و به موفقیت‌های بیشتری برسم.

هافبک فصل گذشته تراکتور یادآور شد: اگر دنبال پول بودم، به دو پیشنهاد از لیگ ستارگان قطر و یک پیشنهاد از تایلند که ارقام آنها یک میلیون دلار بود، پاسخ مثبت می‌دادم ولی بخاطر اینکه قصد رفتن به اروپا را داشتم، به آنها فکر نکردم. اصلا بحث من با تیم‌های داخلی مالی نیست چون اگر دنبال پول گرفتن بودم، با قطری‌ها توافق می‌کردم.

اسدی با اشاره به دوران حضورش در تراکتور ابراز کرد: فوتبال ایران فعلا برای من تمام شده و لذت حضورش را در تراکتور چشیدم که با قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه آسیایی همراه شد.

حسینی جانشین رشید؟

منصوریان در آخرین بازی‌های خود روی نیمکت استقلال حسینی را جانشین رحمتی کرده بود و رسیدن گلر استقلال به ترکیب اصلی به نوعی از زمان منصوریان شروع شد و این دو رابطه خوبی از آن زمان با یکدیگر دارند و حتی منصوریان زمان حضورش در ذوب آهن و پس از جدایی رشید مظاهری هم برای جذب حسینی تلاش نافرجامی داشت. حالا تراکتور با وجود اینکه با رشید مظاهری در دعوای حقوقی قرار دارد و از او به کمیته تعیین وضعیت شکایت کرده ولی مشخص است دیگر ادامه همکاری با او ممکن نیست و باید به دنبال یک گلر جدید باشند. در این میان منصوریان روی جذب حسین حسینی اصرار دارد و از مسئولان تراکتور خواسته برای جذب او اقدام کنند. حسینی هم منتظر تعیین وضعیت رشید مظاهری است و در صورتی که این گلر نتواند فصل جدید در استقلال بازی کند یا با محرومیت طولانی مواجه شود در جمع آبی‌پوشان می‌ماند و در غیر این صورت تمایل دارد جدا شود و اگر این اتفاق بیافتد اولویت او تراکتور است. احتمال توافق استقلال بر سر رشید مظاهری و حسین حسینی هم وجود دارد و باید دید در ادامه مسئولان باشگاه چه تصمیمی خواهند گرفت.

تقویت خط دفاع

تراکتور تنها ۲ مدافع میانی تخصصی در اختیار دارد که ایمان سلیمی و محمدرضا خانزاده هستند و نبود یک مدافع میانی روی نیمکت، یکی از پاشنه آشیل‌های سرخپوشان در فصل گذشته بود و مصدومیت‌هایی که گریبانگیر خانزاده و سلیمی شد باعث شد در چند مقطع رضا اسدی از خط هافبک به دفاع منتقل شود. حالا تراکتور با درخواست جدایی سلیمی و همینطور اسدی روبرو شده و برای همین نیاز به حداقل ۲ مدافع میانی (در صورت جدایی سلیمی) احساس می‌شود. باشگاه تا این لحظه با هادی محمدی وارد مذاکره شده و توافقاتی هم حاصل شده و بعد از آن با توجه به وضعیت سلیمی سراغ گزینه دیگر خواهند رفت.

خط هافبک؛ تاکید روی حفظ کاپیتان‌ها

یکی از مواردی که منصوریان در مذاکره با تراکتور روی آن اصرار داشت و حتی آن را شرط شفاهی پیش از امضا با تراکتور قرار داده بود حفظ هر ۳ کاپیتان تیم یعنی دژاگه، حاج صفی و شجاعی است. در این میان شجاعی که مشکلی برای همراهی سرخپوشان در فصل آینده نداشت و اعلام کرده بود لیگ بیستم آخرین فصل حضورش در تراکتور و البته در فوتبال است و قصد دارد در پایان فصل با لباس این تیم خداحافظی کند. اشکان دژاگه اما با پیشنهاد استقلال هوایی شده بود و ساز جدایی کوک کرده ولی باشگاه با توجه به قراردادش به او اعلام کرده اجازه جدایی نخواهد داد. احسان حاج صفی هم که چند وقتی است در تلاش برای جدایی و رفتن به لیگ یونان است با مشکل مواجه شده و مسئولان تراکتور قصد دارند او را راضی کنند یک فصل دیگر هم در این تیم بماند. دژاگه برای ماندن در تراکتور به توافق اولیه رسیده ولی حاج صفی تا این لحظه موافقت خود را اعلام نکرده و همچنان مصر است که به یونان برود. منصوریان در این پست درخواست حفظ رضا اسدی را هم داده است که باید دید مسئولان تراکتور او را راضی به تمدید قرارداد می‌کنند یا نه. اسدی چندی پیش از هواداران تراکتور خداحافظی کرده و اعلام کرد قصد ماندن ندارد و باید دید با تاکید منصوریان تغییری در این تصمیم اتفاق خواهد افتاد یا نه.

خط حمله؛ وضعیت مبهم مهاجمان

در خط حمله وضعیت تراکتور خوب نیست. محمدرضا آزادی با اتمام قراردادش اعلام کرده قصد ماندن ندارد و مشغول مذاکره با چند تیم لیگ برتری از جمله سپاهان است. از سوی دیگر ساسان انصاری هم اعلام کرده به دلیل مشکلات خانوادگی امکان ادامه حضور در تبریز را ندارد و درخواست رضایت نامه داده است. اوکاچا حمزاوی، مهاجم الجزایری تراکتور هم که ماه هاست موفق به بازگشت به ایران نشده و مشخص نیست چه زمانی مشکلش حل خواهد شد. قرارداد حمزاوی با تراکتور تمام شده ولی باشگاه با توجه به محدودیت‌های موجود قصد دارد با او ادامه همکاری دهد. باشگاه تراکتور همچنان مصر به جذب شهریار مغانلو است و در تلاش است او را به خدمت بگیرد.

آذرنیا سرپرست می‌شود

همچنین باشگاه تراکتور قصد دارد از حسن آذرنیا، مدیرعامل باشگاه ماشین سازی به عنوان سرپرست فصل جدید خود استفاده کند و او را جانشین ایوب ذوالفقاری کند.

حضور بیت آشور در تراکتور منتفی شد/ مذاکرات با “نیل یداللهی” ادامه دارد
باشگاه تراکتور با بیت آشور به توافق نرسید و حضور این مدافع ۲ رگه در تبریز منتفی شد.
باشگاه تراکتور با حمایت مالی محمدرضا زنوزی مالک متمول تبریزی خود قصد دارد تیم کهکشانی برای فصل بعد درست کند و به همین علت گفته می‌شود این تیم تبریزی رضا قوچان نژاد، نیل یداللهی و مهرداد بیت آشور را برای فصل بعد در نظر دارد تا به خدمت بگیرد.
البته یکی از فعالان ایران در حوزه نقل و انتقالات مدعی شد که توافقی با بیت آشور در مورد برخی از مسائل صورت نگرفت و حضور این مدافع ۲ رگه در تراکتور منتفی شده است، اما مذاکرات با نیل یداللهی ادامه دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]