- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تازه ترین اخبار مربوط به نقل و انتقالات تراکتور/ از رزاق پور تا کریم انصاری فر و پورگنجی+ عکس

آذرقلم: امروز هم تلاش رسانه های برای انعکاس اخبار محرمانه، جدی و گمانه زنی های مربوط به انتقالات فوتبال در لیگ برتر ایران ادامه داشت. امروز هم نگاهی می اندازیم به نگاه رسانه های ایران و آذربایجان شرقی به اخبار نقل و انتقالات تراکتور.

حضور پورعلی گنجی در تراکتور منتفی شد

مرتضی پورعلی گنجی

مرتضی پورعلی گنجی پس از جدایی از تیم السد قطر نتوانسته است عملکرد خوب خود را تکرار کند .
او هم اکنون در تیم العربی قطر حضور دارد و شایعات بسیاری در مورد جدایی وی از این تیم دیده می شد .
از قضای معلوم یک تیم نیز در ایران وجود دارد که فقط در تیمش دو مدافع تخصصی وجود دارد . همین مسئله موجب مشکلاتی در تیم تراکتور شد . مثلا در برهه ای از مسابقات حساس لیگ محمد رضا خانزاده مصدوم شد .

اما تیم که مدافع تخصصی نداشت از رضا اسدی در این پست استفاده کرد . پس از آمادگی وی ایمان سلیمی دیگر دفاع این تیم مصدوم و سرخ پوشان دوباره در این پست با مشکل روبه رو شدند . دوباره رضا اسدی و در مقطعی حتی از اکبر ایمانی در این پست استفاده می شد . اما رضا اسدی در پست هافبک دفاعی بسیار مستمر به ثمر تر از مدافع مرکزی بود . در چند روز گذشته شایعه شده بود که مدافع تیم ملی یعنی پورعلی گنجی مورد توجه تراکتور قرار گرفته است و باشگاه برای جذب وی تلاش خواهد کرد .

با وجود نارضایتی هواداران تیم قطری از مدافع ملی پوش اما به نظر این تیم قصد فروش این بازیکن را ندارد . حتی وی در ترکیب اصلی بازی گذشته ی تیمش حاضر شد و توانست یکی از گل های تیمش را به ثمر برساند . البته این به منظره ی پایان پرونده ی جذب این بازیکن در تبریز نیست .

به احتمال زیاد سرخ پوشان در این پست بازیکنی جذب خواهد کرد . البته هنوز نام مشخصی به بیرون نیامده است . تیم برای رقابت در مسابقات بزرگ نیاز به ستاره های زیاد در پست های مختلف را دارد . پورعلی گنجی نیز می تواند یکی از همین بازیکنانی باشد که می تواند باعث بالابردن سطح تیم شود . در ویدیوی زیر می تواند گل زیبای مدافع ملی پوش را مشاهده کنید . نظر شما در مورد جذب این ستاره چیست ؟

یک ژاپنی دیگر در راه تراکتور

باشگاه تراکتور به دنبال جذب یک مهاجم ژاپنی است.

یک ژاپنی دیگر در راه تراکتور

فارس نوشت: با کنار گذاشتن کوین فورچونه از تیم تراکتور و جدایی موقت سوگیتا از این تیم، مسوولان باشگاه تراکتور به دنبال جذب یک مهاجم ششدانگ برای خط حمله خود هستند.

یکی از سایت‌های فوتبالی کشور ژاپن خبر داده که باشگاه تراکتور به دنبال جذب یوما سوزوکی مهاجم ژاپنی سنت ترویدن بلژیک است.

مهاجمی که فصل گذشته از کاشیما آنتلرز ژاپن به تیم ترویدن بلژیک پیوسته و در 16 بازی نیم فصل موفق به 5 بار گلزنی شده است.

در صورت پیوستن سوزوکی به تیم تراکتور، وی دومین بازیکن ژاپنی تیم تراکتور بعد از سوگیتا بوده و سومین بازیکن این کشور آسیای شرق در لیگ برتر فوتبال کشور محسوب خواهد شد.

گران ترین و ارزان ترین بازیکن:

دو نکته جذاب نقل و انتقالاتی باشگاه تراکتور +عکس

در میان گرانترین و ارزان‌ترین بازیکنان تراکتور، نام تنها یک بازیکن خارجی دیده می‌شود.

عصرتبریز نوشت: در طول دو سال اخیر باشگاه تراکتور همواره جزو فعال ترین باشگاه ها در بازار نقل و انتقالات بوده است. به واسطه حمایت مالی محمدرضا زنوزی، مالک متمول باشگاه تراکتور، این باشگاه برای خرید بازیکنان مورد نظر خود دغدغه مالی نداشته و ستاره هایی را در طول این دو سال به خدمت گرفته که حضورشان در فوتبال ایران دور از انتظار بود. در این مطلب نگاهی داریم به گران ترین و ارزان ترین بازیکنان تراکتور در فصل جاری:

گران ترین ها؛ احسان و فورچونه

کوین فورچونه در نقل و انتقالات تابستانی لیگ نوزدهم با سر و صدای زیادی به تراکتور پیوست. تراکتوری ها از او به عنوان گران ترین بازیکن تاریخ تراکتور یاد می کردند که البته بر اساس آمار وب سایت معتبر ترانسفر مارکت این ادعا صحت ندارد. انتقال کوین فورچونه به تراکتور، مبلغ یک میلیون و سی و پنج هزار یورو برای تراکتور آب خورد. با نرخ یوروی فعلی (۱۴۲۵۵ تومان) مبلغ یاد شده به پول رایج کشورمان، چیزی حدود ۲۰ میلیارد تومان می شود. البته فورچونه عملکرد قابل قبولی نداشت و پس از یک نیم فصل نا امید کننده از جمع سرخ پوشان فوتبال آذربایجان جدا شد.

احسان حاج صفی فصل گذشته به عنوان سومین کاپیتان تیم ملی به تراکتور پیوست. حضور همزمان اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی در تراکتور، یک اتفاق هیجان انگیز به شمار می رفت که البته هزینه زیادی برای آن شده بود. در میان سه بازیکن یاد شده، انتقال حاج صفی به تراکتور، گران ترین انتقال بود. تراکتوری ها برای سرخ پوش کردن احسان، حسابی دست به جیب شده و مبلغ یک میلیارد و هفده هزار یورو را پرداخت کردند. با نرخ یوروی فعلی (۱۴۲۵۵ تومان) مبلغ یاد شده به پول رایج کشورمان، چیزی حدود ۱۷ میلیارد تومان می شود. بر خلاف فورچونه، احسان حاج صفی به عنوان گران ترین بازیکن داخلی تراکتور هم در لیگ هجدهم و هم در لیگ نوزدهم عملکرد بسیار خوبی داشته است.

ارزان ترین ها؛

در میان بازیکنان ارزان قیمت تراکتور، نباید دنبال بازیکنان خارجی بگردیم. هر چهار بازیکن خارجی تراکتور در نیم فصل اول لیگ نوزدهم، با مبالغی قابل توجه به این تیم پیوسته بودند. در میان بازیکنان داخلی اما دو بازیکن جوان تراکتور عنوان ارزان ترین بازیکنان تیم را به خود اختصاص داده اند. رضا سیف احمدی، دروازه بان ۲۰ ساله تراکتور که در نیم فصل اول فرصت بازی کردن پیدا نکرد به همراه مهدی ببری ۲۱ ساله که پس از حضور چند ساله در تیم های پایه تراکتور، به مقاومت تهران پیوست و سپس در لیگ نوزدهم به تیم بزرگسالان تراکتور منتقل شد، دو بازیکنی هستند که جذب آنها کمترین هزینه را برای تراکتور به همراه داشته است. بر اساس اعلام وب سایت ترانسفر مارکت ارزش فعلی این سید احمدی و ببری ۴۵ هزار یورو (حدود ۶۰۰ میلیون تومان) است.

چراغ سبز آقای گل لیگ به تراکتوری ها با قلب قرمز!/عکس

عیسی آل کثیر با قلب قرمزی که در قسمت بیوگرافی اینستاگرامش قرار داده، به شایعه پیوستنش به پرسپولیس یا تراکتور قوت بخشید.

عیسی آل کثیر با درخشش در نیم فصل اول و کسب عنوان آقای گلی، مورد توجه چند تیم مطرح قرار گرفته است.

در میان مشتریان آل کثیر، پرسپولیس و تراکتور جدی تر از دیگران به دنبال جذب این بازیکن هستند. در روزهای اخیر شاهد انتشار اخبار ضد و نقیض بسیاری در این مورد بوده ایم؛ اخباری که برخی از آنها از توافق عیسی با تراکتور حکایت دارد و برخی نیز از پیروزی پرسپولیس در این دوئل نقل و انتقالاتی خبر می دهند.

در این میان اما، اقدام جدید آل کثیر باعث شده تا گزینه های دیگری که خواهان او هستند تقریبا از دور خارج شده و دوئل تراکتور و پرسپولیس وارد فاز جدی تری شود. آقای گل نیم اول لیگ برتر، در اقدامی در پروفایل اینستاگرام شخصی خود دو قلب قرمز اضافه کرده است؛ اما مشخص نیست که این قلب های قرمز برای تراکتور است یا پرسپولیس؟!

رزاق‌پور؛ مدافع چپ برای آینده

ایسنا نوشت: واپسین ساعات نقل و انتقالات ابتدای فصل بود که ابوالفضل رزاق پور با عقد قراردادی از پیکان راهی تراکتور شد، اما مصطفی دنیزلی سرمربی آن روزهای تراکتور در اقدامی عجیب، چند هفته‌ای اجازه حضور در تمرینات را به این بازیکن تازه وارد نداد! دلایل این تصمیم دنیزلی هم هیچ وقت برای رسانه‌ها شفاف نشد، اما در نهایت پس از جلسه مدیرعامل وقت باشگاه با این سرمربی، مجوز حضور رزاق پور در تمرینات گرفته صادر شد.

با توجه به حضور میثم تیموری در جناح چپ خط دفاعی، رزاق پور یک نیم فصل به نیمکت تیمش چسبید و همین موضوع باعث شد که این بازیکن، تیم ملی امید را هم از دست دهد. حالا رزاق پور در تصمیمی معقول به طور قرضی راهی شاهین شهرداری بوشهر شده تا در پایان فصل با تجربه بیشتر به تبریز بازگردد.

آینده مبهم موسوی در تراکتور!

با صلاحدید ساکت الهامی، سید احمد موسوی از تمرین تیمش قبل بازی با شهر خودرو اخراج شده و این بازیکن در اختیار باشگاه قرار دارد. موسوی تنها دفاع راست تخصصی تراکتور در فصل جاری است که در نیم فصل نخست فرصت کافی برای حضور در ترکیب تیمش پیدا نکرد.

وضعیت این بازیکن همچنان مشخص نشده و باید ببینیم موسوی در دور جدید تمرینات تراکتور، حضور می‌یابد یا اینکه چهارمین خروجی این تیم لقب می‌گیرد؟   

علی سبحانی بازیکن 18 ساله تیم ملی جوانان هم تنها ورودی تراکتور تا اینجای کار است که با توجه به جوانی و تجربه کم، این بازیکن راه زیادی برای رسیدن به ترکیب تیمش دارد.

مذاکره دوباره تراکتوری‌ها با کریم‌انصاری‌فرد

باشگاه تراکتور تبریز قصد دارد برای تقویت تیمش در پست مهاجم،‌ کریم انصاری‌فرد، مهاجم ملی‌پوش تیم السیلیه قطر را به خدمت بگیرد.

مذاکره دوباره تراکتوری‌ها با کریم‌انصاری‌فرد

تسنیم نوشت: باشگاه تراکتور تبریز برای تقویت تیمش در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی به شدت به دنبال جذب چند بازیکن در پست‌های مهاجم و مدافع است. از همین رو تراکتوری‌ها پس از مذاکره با چندین بازیکن، این بار به سراغ کریم انصاری‌فرد، مهاجم ایرانی تیم السیلیه قطر رفتند و مذاکرات اولیه نیز بین دو طرف انجام شده است.

محمدرضا زنوزی، مالک و مدیران باشگاه تراکتور در ابتدای فصل و سال گذشته نیز علاقه‌مند به جذب انصاری‌فرد بودند، اما این اتفاق نیفتاد و باید دید این بار چه سرنوشتی در انتظار مذاکرات دو طرف است.

انصاری‌فرد با پنج گل زده در لیگ ستارگان قطر بهترین گلزن تیمش در این مسابقات است.