- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تازه ترین آمار از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی: ۱۳۰ مبتلا، ۱۲ فوتی و ۴۳ بهبود یافته

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آذرقلم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به ۱۳۰ نفر و تعداد فوت‌شدگان به ۱۲ نفر رسید.

به گزارش آذرقلم، محمدحسین صومی، امشب در گفت‌وگوی خبری زنده تلویزیونی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۲۳ نفر مثبت شد و در مجموع ۱۳۰ نفر مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی هستند.

وی با بیان اینکه امروز یک نفر دیگر فوت کرد و تعداد فوتی به ۱۲ نفر رسیده است، گفت: در چهار بخش مراقبت از بیماران کرونا بازدید داشتیم ولی واقعیت این است که به خاطر عدم مراعات بهداشت خود و یا دیگران گرفتار این ویروس منحوس شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ابراز کرد: ما بیماران ۲۳ و ۲۹ ساله داشتیم که دچار این ویروس شده‌اند به طوریکه بازار تبریز و اماکن عمومی جدی گرفته نشده است در حالیکه بیشترین بیماران از این مکان‌ها بوده است.

صومی بیان کرد: این روزها ازدحام در بانک ها و شهرداری‌ها افزایش یافته که لزوم تمهیدات ویژه دارد.

رئیس علوم پزشکی تبریز متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است، از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه دغدغه پیشگیری ویروس داریم و طبق اطلاعات به دست آمده از تبریز حاکی از آن است که انگار مردم قبول نکرده‌اند که ویروسی آمده است، گفت: از مردم تقاضا داریم تا به بازارها نروند زیرا همه ما با یکدیگر در ارتباط هستیم و اگر مردم توجه نکنند از استاندار آذربایجان‌شرقی تقاضا خواهیم کرد تا محدودیت‌های مسیری ایجاد کنند.

وی متذکر شد: در روزهای آتی اعلام خواهم کرد که چه مناطقی بیشترین مسیر ابتلا به کرونا را داشته است که بازار یکی از این مسیرهاست.

صومی ابراز کرد: کرونا یک ویروس ناشناخته و در حال گسترش است و اگر ۲ تا ۳ درصد کشنده است ولی به عنوان پزشکی که فوتی‌ها را می‌بینم می‌توانم اذعان کنم که این ویروس به صورت ناشناخته وارد بدن شده و افرادی که فکر می‌کنند جوان و سیستم ایمنی قوی دارند را هم از پای در می‌آورد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]