- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تاثیر ارز دیجیتال بر کسب و کارهای آنلاین

[vc_row][vc_column][vc_column_text]کسب و کار های آنلاین یا دیجیتال روز به روز در حال گسترش است و در همه حوزه ها حتی حوزه صنعتی های صنعتی، پزشکی و حوزه های بسیار تخصصی تر نیز جایگاه دارند. کسب و کارهای بسیار زیادی برای افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر اقدام به آنلاین کردن کسب وکار خود می کنند و با استفاده از طراحی سایت و سئو کاربران فضای مجازی را جذب می کنند. در این بین ارز دیجیتال نیز در بسیاری از حوزه های کسب و کار آنلاین جای خود را باز کرده است و بسیاری از سایت ها پرداخت های خود را از طریق بیت کوین و اتریوم انجام می دهند. برای اینکه با تاثیرات ارز دیجیال بر فضای مجازی و کسب و کار ها آشنا شوید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. در نوشت این مطلب از سایت خبرگذاری رکنا با عنوان تاثیر ارز دیجیتال بر سئو استفاده شده است.

مصرف کننده‌ها قدرت بیشتری نسبت به شرکت‌ها خواهند داشت

دیجیتال مارکتینگ بستگی زیادی به اطلاعات مصرف کننده دارد. اصولا شرکت‌ها استراتژی‌های فروش آنلاین خود را بر اساس این جزئیات برنامه ریزی می‌کنند. آنها علاقه‌مندی‌های مشتریان را بدست می‌آورند تا محصولاتی مناسب با علاقه‌مندی آن‌ها را ارائه دهند. افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال این قدرت را به سمت مصرف کننده سوق می‌دهد. دلیل قدرتمند شدن مصرف کننده در این است که شرکت‌ها هیچ سابقه‌ای از فعالیت‌های خریدار نخواهند داشت.

قدرت گرفتن سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند سئو (SEO)

در صورتی که استراتژی عمده شرکتی مبنی بر انجام تبلیغات آنلاین باشد می‌تواند با استفاده از داده‌هایی که از سوابق پرداخت کننده‌های کارت‌های اعتباری به دست می‌آورد مشتریان خاص خودش را هدف قرار دهد. اما در صورت استفاده مشتری از رمز ارزها و  نبود چنین اطلاعاتی دیگر استفاده از تبلیغات آنلاین منطقی نمی‌باشد.

راه حل جایگزین استفاده از SEO یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. اگر کاربری بخواهد با استفاده از رمز ارز محصول خودش را خریداری کند، احتمالا به موتور جستجو می‌آید و اسم محصول یا خدمات مورد نیاز خودش را در موتور جستجو سرچ می‌کند. در صورتی که از تاکتیک‌های سئو سایت استفاده کرده باشید، سایت شما در رتبه اول گوگل قرار خواهد گرفت و مشتری می‌تواند وارد سایت شما شود و محصولی را که به دنبالش می‌گردد را خریداری کند.

در ضمن موتورهای جستجوی بزرگ استفاده از رمزارزها را ممنوع کرده‌‌اند و شما نمی‌توانید تبلیغاتی با مضمون بیتکوین یا ارزهای دیجیتال را در موتورهای جستجو به نمایش در آورید. از ژانویه 2018 فیسبوک تمامی تبلیغات برای رمزارزها را ممنوع کرده است، دلیل آن هم استفاده از اقدامات فریبنده‌ای است که افراد تبلیغ کننده در ذهن دارد.

از ماه مارس 2019 نیز گوگل این رویه را پیش گرفت و از تبلیغات رمز ارزها جلوگیری کرد. پلتفرم‌های بزرگ دیگری که بر روی دیجیتال مارکتینگ تاثیرگذار هستند نیز همگی تبلیغات در مورد ارزهای دیجیتال را ممنوع کردند. پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، توئیتر، اسنپ چت و Mailchimp.

بودجه اقتصادی برای شرکت‌های فعال در دیجیتال مارکتینگ

این حرف که رمز ارزها برای شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ فقط تاثیر منفی خواهند داشت صحیح نمی‌باشد. ارزهای دیجیتال می‌توانند تاثیرات مثبتی را نیز بر روی این شرکت‌ها بگذارند. معمولا شرکت‌های فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ هزینه‌های زیادی را به شبکه‌های اجتماعی برای بدست آوردن اطلاعات مشتریان پرداخت می‌کنند. این اطلاعات به این شرکت‌ها در ایجاد تبلیغاتی هدفمند کمک می‌کند. به همین دلیل بودجه سنگینی برای این کار کنار گذاشته می‌شود.

جمع آوری اطلاعات از پلتفرم‌هایی مانند گوگل و سایر منابع مشابه کار آسانی نیست. از آنجایی که در صورت استفاده گسترده از رمزارزها اطلاعات مشتریان در پلتفرم‌هایی مانند گوگل، فیسبوک یا سیستم عامل‌های مشابه ثبت نمی‌شود، برندها می‌توانند به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط باشند و جزئیات آن‌ها را جمع آوری کنند. با استفاده از روش‌هایی خلاقانه می‌توان با صرف هزینه بسیار کمی به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد.

حرف آخر

هنوز کمی زود است که در مورد تاثیرگذاری رمزارزها بر روی دیجیتال مارکتینگ تصمیم بگیریم. مطمئنا جا افتادن رمزارزها در جوامع و استفاده گسترده مشتریان از آن‌ها نیاز به زمان طولانی خواهد داشت. از طرفی انتظار می‌رود که پلتفرم‌های بزرگ تاثیرگذار در بازاریابی دیجیتال مانند گوگل، فیسبوک و سایر شرکت‌ها دست روی دست نگذارند و سعی کنند خودشان را با این تغییرات وقف دهند.

شرکت هایی مانند آژانس دیجیتال مارکتینگ آساوب در این راستا با انجام خدمات تخصصی سئو سایت و طراحی سایت به شکلی موثر و بهینه در خدمت بازاریابی دیجیتال شرکت ها خواهند بود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]