- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

بیگی: تیم فوتبال تراکتور می تواند تکه ای از پازل توسعه استان ما باشد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه، برندسازی است گفت: ظرفیت قدرتمندی مانند باشگاه تراکتور و برندی به نام تیم تراکتور با آن خیل عظیم هوادارانش می تواند در مسیر توسعه استان ما ایفای نقش کند.
به گزارش آذرقلم، احمد علیرضا بیگی در یک میزگرد مطبوعاتی با موضوع «مسیر توسعه آذربایجان شرقی»، با بیان اینکه فوتبال بخشی از پازل توسعه است تصریح کرد: دنیا دو ادبیات را بیشتر و بهتر درک می کند: موسیقی و ورزش!
این نماینده مجلس افزود: ما می توانیم تیم فوتبال را به عنوان یک پل ارتباطی در مسیر توسعه اقتصادی و انسانی استان در نظر بگیریم. نگاه مان را باید به این موضوع اصلاح کرده و این برند را به عنوان نماد دلبستگی مردم شهر و استانمان به جهان نشان دهیم. وقتی ما اجلاس سرمایه گذاری کشورهای خارجی در تبریز را برگزار می کنیم چه ایرادی دارد که یکی از مسابقات مهم این تیم را هم همزمان با این همایش در تبریز برگزار کنیم تا سفرای کشورهای خارجی با تعصب و وحدت و غیرت هواداران فوتبال نسبت به شهر خودشان آشنا شوند. آنها وقتی می بینند صدهزار هوادار فریاد شور و شوق سر می دهند، در یک برنامه پیاده روی خانوادگی حضور فعالانه ای دارند اینها می تواند دید و ذهنیت سرمایه گذار خارجی را نسبت به استان ما تغییر دهد. اینها در کنار هم می تواند تصویر آینده استان ما را زیباتر و امیدوارانه تر ترسیم کند.
بیگی نگاه امنیتی به ورزش و به فوتبال را نفر کرد و با بیان اینکه نگاه امنیتی به این موضوع جواب نمی دهد گفت: وقتی نگاه ما به این پدیده اجتماعی و ورزشی و فرهنگی، سلبی و امنیتی باشد دیگر نمی توان از شور و حال آن صحبت کرد. حاکمیت مرکزی باید همه را به یک چشم ببیند و همه را برای رسیدن به یک هدف بسیج کند. یادم می آید در دوران استانداری بنده در یکی از دیدارهای مهم و حساس تراکتور در تبریز، که مرکز نگران برخی تحرکات و تنش ها بود بنده خودم پای کار آمدم دست پسرم را گرفتم و رفتم ورزشگاه. جایزه دادم به برخی برنده ها و اجازه دخالت نیروهای انتظامی را ندادم. چون مطمئن بودم که ورود این نیروها می تواند قضیه را بغرنج تر کند.
وی در پایان تصریح کرد: با این جوانان پرشور باید با زبان خودشان حرف زد. وقتی هدف همه ما یکی است چرا باید بر روی اختلافات کوچک پافشاری کنیم؟ باید قبول کنیم که سیاست علم تاثیرگذاری بر رفتار مخاطبان است. باید به مردم مان نشان دهیم که منفعت عمومی ما چیست. وقتی از توجیه و تبیین این موضوع به مردم مان عاجز و غافل هستیم در نتیجه نمی توانیم بر رفتار ثانویه آنها هم تاثیر بگذاریم. در قضیه اخیر دیدار تراکتور و پرسپولیس هم نمونه آن را دیدیم که در نهایت به زیان تبریز و تراکتور و هواداران مان تمام شد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]