- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

بزرگترین پروژه زیست محیطی و پسماند در تبریز اجرا می شود

آذرقلم: شهردار تبریز از پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی احداث لندفیل شماره دو پسماند شهر در مساحتی باِلغ بر ۱۰ هکتار خبر داد و گفت: بزرگترین پروژه زیست محیطی ناتمام شهرداری تبریز در آستانه تکمیل است.
به گزارش آذرقلم، یعقوب هوشیار در جلسه‌ بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های ناتمام حوزه مدیریت پسماند شهرداری تبریز اظهار داشت: با تکمیل فرایند توسعه ظرفیت تصفیه خانه مرکزی به ۱۵۰ متر مکعب در روز ،شاهد بهره برداری و اتمام یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ ناتمام شهرداری در حوزه مدیریت پسماند خواهیم بود.
وی در ادامه گفت: پروژه‌های ناتمام شهرداری را با زمان بندی وبرنامه ریزی دقیق و تامین اعتبارات لازم به بهره برداری می‌رسانیم.
هوشیار افزود: با تامین اعتبار و صرف هزینه‌های لازم و پیگیری شبانه روزی مدیریت شهری توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، پروژه احداث لندفیل شماره ۲ پسماند تبریز در آینده ای نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

بزرگترین پروژه زیست محیطی ناتمام تبریز در ایستگاه آخر
وی ضمن اشاره به میزان سرمایه گذاری و تکنولوژی بکار رفته در این پروژه افزود: این طرح پس از بررسی های صورت گرفته از نمونه های رایج دنیا، با بکارگیری متخصصین جوان منطقه و مصالحی از قبیل ژئو ممبران و تکستال ،با مساحتی باِلغ بر ۱۰ هکتاربرای آماده سازی لندفیل ۲ و ۳ و میزان سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال، باهدف دفن اصولی و بهداشتی زباله، جلوگیری از نفوذ شیرابه به آب‌های زیرزمینی و کنترل شیرابه احداث شده وازجمله استراتژی‌های مدیریت پسماند در حوزه خدمات شهری و حفظ محیط زیست به شمار می رود .
شهردار تبریز تصریح کرد: با شروع بهره برادری از این طرح شاهد افتتاح یکی دیگر از پروژه های کلان ناتمام شهرداری در این دوره مدیریت شهری خواهیم بود.