- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

تشییع پیکرهای پاک سه شهید سانحه هوایی در تبریز/ سخنرانی امام جمعه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: آیین تشییع پیکر ۲ خلبان و یک شهروند تبریزی حادثه سقوط هواپیمای جنگنده آموزشی در میدان شهدا با حضور پرشور مردم برگزار شد.
به گزارش آذرقلم، در این آیین معنوی که در میدان شهدای تبریز برگزار شد، اقشار مختلف مردم و مسوولان ارشد کشوری و لشکر حضور داشتند.

تشییع پیکر خلبانان شهید نیروی هوایی ارتش در تبریز
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان به همراه امت شهیدپرور و خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در آیین تشییع شهدای سانحه سقوط هواپیمای آموزشی حضور داشتند.

سخنان آل هاشم در مراسم تشییع خلبانان/ به خاطر این شهدا اختلافات را کنار بگذارید
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نیروهای مسلح همیشه عزیزند و امروز یک پیام به مردم و مسوولان دارد و آن این است که به خاطر این شهدا اختلافات را کنار بگذارید و به خاطر یک مسؤولیت به جان هم نیافتید.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در مراسم تشییع سه شهید حادثه هوایی سقوط جنگنده اف ۵ در تبریز که در میدان شهدای نبریز برگزار شد، اظهار داشت: میهمانان این صحنه زیبا و عشق تبریز به خادمان را ببینید و به همه بگویید که مردم تبریز چگونه عاشق نیروهای خدمتگزار هستند و شاکر نیروهای مسلح هستند.

وی افزود: از دیشب این مراسم اطلاع‌رسانی شده است ولی می‌بینید چه سیل عظیمی از مردم آمده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: دیروز به اتفاق استاندار به خانه این سه شهید رفتیم و با خانواده‌ها ابراز همدردی کردیم و وقتی با امیر واحدی تلفنی صحبت کردم او‌ به من گفت که وقتی شهید فلاحی را می‌دیدم، می‌گفتم که شهید بابایی است چرا که یک فرد خودساخته و مسجدی بود.

وی یادآور شد: همه نیروهای مسلح خاضع هستند، خود شهید رحمانی که دو سال قبل شهید شد، به گفته روحانی کاروان حج‌شان، ۱۸ بار ختم قرآن کرده بود.

امام جمعه تبریز ادامه می‌دهد: شهید حنیفه‌زاد دیشب به خانه آنها رفتیم و با پدرشان صحبت کردیم و به راستی که یک نظامی مخلص بود.

وی افزود: از شهید حبیبی که در جوار این شهدا به شهادت رسید هم بگویم که یکی از مردان دیندار بود.

آل‌هاشم تصریح کرد: نیروهای مسلح همیشه عزیزند و امروز یک پیام به مردم و مسوولان دارد و آن این است که به خاطر این شهدا اختلافات را کنار بگذارید و به خاطر یک مسوولیت به جان هم نیافتید.

وی بیان کرد: حادثه دیروز درست است که سانحه است ولی آنها لباس رزم می‌پوشند و می‌دانند که لباسش کفنش است ولی با این حال این مسیر را انتخاب کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: همه یادتان می‌آید که لحظه ورود امام اولین افرادی که دست امام‌ را گرفتند، کارگروه نیروی هوایی بود.

وی یادآور شد: شهید لشکری نزدیک به بیست سال در عراق ماند و اسیر بود و با اینکه همه سعی کردند تا یک‌ کلمه علیه امام بگوید و حتی وعده خانه در لندن هم داده بودند ولی او این کار را نکرد.

امام جمعه تبریز: سیاسیون به خاطر شهدا اختلافات را کنار بگذارند

تصاویر| تشییع پیکر پاک شهدای حادثه سقوط هواپیمای ارتش در تبریز

صبح دیروز یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس در سالن ورزشی شهید علیپور سقوط کرد.
در این حادثه علاوه بر ۲ خلبان یک شهروند به نام پرویز حبیبی نیز جان خود را از دست داد. سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبانان این هواپیما بودند که به فیض شهادت رسیدند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]