- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

«بانو آئویی» در تبریز به روی صحنه می رود

آذرقلم: نمایش بانو آئویی  اثر نویسنده ژاپنی یوکیو میشیما، به کارگردانی هادی ولی‌پور قره‌قیه در تبریز به روی صحنه می رود.

به گزارش خبرنگار آذرقلم، کارگردان این نمایش در نشست خبری، با اشاره به تلاش 3 ماهه بازیگران خود اظهار داشت:  بانو آئویی تلاشی برای رسیدن به یک نمایش شرقی است که قبلا دو بار در ایران اجرا شده و معروفترین آن کار بهرام بیضایی با هنرمندی مژده شمسایی است؛ ما سعی کرده ایم  با بازبینی و طراحی اثر، نمایش متفاوتی را ارائه دهیم.

هادی ولی‌پور، ویژگی خاص این نمایش را استحاله شخصیتی یک زن دانسته و تآکید کرد: داستان نمایش استحاله شخصیتی یک زن است که کمتر اثری این ویژگی را دارد؛ این داستان، ارتباط عاشقانه یک زن و مرد و احساس مرد مبنی بر سوء استفاده زن از این ارتباط است که منجر به جدایی و قطع رابطه می شود؛ 3 کارکتر زن در این نمایش به ایفای نقش می پردازند که تلاش ما نشان دادن ابعاد شخصیتی یک زن در قالب 3 نفر است.

او ادامه داد:  رویکرد ما در این نمایش، رویکردی روانشناسانه است و تلاش داریم بازتابی روانشناسانه ایجاد کنیم؛ در کنار این سعی کرده ایم آبشخور مسئله طلاق و بخصوص طلاق عاطفی بین زوجین را نشان دهیم.