- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

بازگشت ایران به جمع مدعیان/ کام شیرین ایرانی ها با پیروزی در جام جهانی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق شد امروز (جمعه) با نتیجه ۲ بر صفر برابر تیم ملی ولز به برتری رسد.
به گزارش آذرقلم، این نخستین پیروزی ایران برابر یک حریف اروپایی در جام جهانی بود. روزبه چشمی و رامین رضاییان گل‌های ایران را در دقایق تلف شده وقت‌های اضافه به ثمر رساندند. این سومین برد ایران در ادوار جام جهانی بود.

عکس | لحظه کلیدی برد ایران مقابل ولز

تیم ملی فوتبال کشورمان که مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ را با شکست ۶ بر ۲ مقابل انگلیس آغاز کرده بود، در بازی امروز به قاطعانه‌ترین برد خود در تاریخ جام جهانی رسید. کی‌روش در نشست خبری دیروز گفته بود تیمِ عالی بعد از شکست و بحران باز می‌گردد و با نمایش بی‌نقص تیمش ثابت شد تیم او عالی است.
دقیقه ۸+۹۰: شوت از راه دور استثنایی و پای راست روزبه‌ چشمی به شکلی بسیار زیبای به تور دروازه ولزی‌ها چشبید تا تیم ایران مزد بازی خوب خود را در ثانیه‌های پایانی بازی به دست بیاورد و یک بر صفر از حریف خود پیش بیفتد.
دقیقه ۱۰+۹۰: ضدحمله بسیار زیبای ایران در دقایق پایانی و حرکت با توپ عالی مهدی طارمی و پاس او به رامین رضاییان این بازیکن را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان ولز قرار داد که این بازیکن هم با یک ضربه چیپ دیدنی و استثنایی گل دوم ایران را وارد دروازه ولز کرد.

یکی از معدود صحنه‌هایی که ولزی‌ها موفق به خلق موقعیت شدند روی ارسال کانر رابرتز و ضربه تماشایی کیفر مور بود که با واکنش تماشایی سیدحسین حسینی همراه شد.
حسینی که پس از بازی با انگلیس مورد انتقاد قرار گرفته بود دیروز نمایش مطمئنی داشت و در نیمه دوم هم یک واکنش خوب از خودش نشان داد.

بازگشت به جام

عکس | لحظه کلیدی برد ایران مقابل ولز

انگلیس و آمریکا، تساوی بی روح/شاید ایران صدرنشین شود!
تیم‌های ملی آمریکا و انگلیس از گروه B‌ در ورزشگاه البیت به مصاف هم رفتند.
با وجود تملک توپ بیشتر انگلیسی‌ها در این بازی، آمریکا موقعیت‌های گلزنی بیشتری داشت و حملاتش خطرناک‌تر بود.
نیمه دوم 4 دقیقه وقت اضافه داشت و نتیجه ای هم در پیش نداشت و بازی صفر بر صفر به پایان رسید.
در دیدارهای هفته پایانی گروه B، در صورتی که انگلیس موفق به پیروزی نشود و تیم ملی، آمریکا را شکست دهد، به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود خواهد کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]