- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

بازدید حداد عادل از تلویزیون چین با کدام توجیه؟!

یادداشت فرهنگی: محمدامین خوش نیت 

آذرقلم: رسانه های ایران از بازدید «غلامعلی حدادعادل» در راس یک هیأت عالیرتبه از رادیو و تلویزیون چین خبر داده اند. حداد عادل که دیگر مسئولیت اجرایی ندارد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و رادیو هم تنها به ذکر این سِمت ایشان اشاره می کند که بیشتر یک سِمت وعنوان مشورتی است تا اجرایی!

Image result for ‫بازدید حداد عادل از تلویزیون چین‬‎

مهمترین بخش خبری که رسانه های ایران در توجیه بازدید غلامعلی حداد عادل رئیس هیأت عالی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرده اند این بوده که ایشان، در دیدار کارکنان بخش فارسی رادیو بین المللی چین، خواستار گسترش این بخش و تولید برنامه های اختصاصی به ویژه برای فارسی زبانان همجوار ایران شدند!

اینکه این بازدید چه دستاوردی برای صدا و سیمای ما می تواند داشته باشد خوب جای بحث بسیاری است . اما انتظار می رود همه دستگاه های مسئول که حکم مسافرت پرهزینه این عضو مشورتی را امضا کرده اند و نهادهای نظارتی که با توجه به محدودیت منابع ارزی و مشکلات اقتصادی کشور باید اصل صرفه جویی را در اولویت قرار دهند چگونه به این مسافرت به زعم نویسنده « پرخرج و بی نتیجه» رضایت داده اند؟

آقای حداد عادل که در کنار عضویت شان در مجمع تشخیص مصلحت نظام، چندین عنوان دیگر را هم یدک می کشند  با چه توجیه و عنوانی از این موسسه بزرگ رسانه ای چین بازدید کرده اند؟ آیا مسئولیت رسانه های ایران را عهده دار هستند؟ آیا اصلا یک فرد فعال رسانه ای هستند؟

بنابراین انتظار می رود حتی در صورت تائید انجام چنین مسافرت های گراتن قیمتی که به کشورهای دور اتفاق می افتد پیوست توجیهی آن هم برای مردم ارائه شود. اگر یک مدیر ارشد رسانه ملی از این موسسه بزرگ چین بازدید می کرد شاید قابل توجیه بود اما بازدید حداد عادل چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

امیدواریم آقای حداد عادل بعد از بازگشت از این سفر غیرقابل توجیه، مثل برخی مدیران دیگر که هدف و دستاورد سفرهای پرخرج شان را «توسعه اشتراکات فرهنگی» و «همکاری های رسانه ای» بیان نکنند که این بهانه بسیار نخ نما شده و «اشتراکات فرهنگی»، دم دستی ترین  و غیرقابل باورترین بهانه از نظر مردم است.