- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

بابک زنجانی در یک قدمی چوبه اعدام

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس دیوان عالی کشور از قطعی شدن حکم بابک زنجانی خبر داد.

به گزارش آذرقلم، باشگاه خبرنگاران نوشت: حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در برنامه دستخط گفت:قوه قضاییه در دو سال اخیر به اندازه ۱۰ سال پیشرفت کرد؛ دو سال اخیر، دوران طلایی بود.
وی افزود:در این دو سال بیش از ۶۰ قاضی سلب صلاحیت شدند و در این موارد شخص رئیس قوه قضاییه در دادگاه‌ها حضور داشتند.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی هم گفت: حکم اعدام «بابک زنجانی» قطعی است؛ اگر برای بازگرداندن اموال همکاری کند، ممکن است تخفیف بگیرد.
رئیس دیوان عالی کشور درباره پرونده طبری گفت:پرونده «طبری» خیلی حساس و سنگین بود و دیوان عالی کشور حق اینکه مجازات را تغییر دهد ندارد و فقط می تواند بگوید شکل دادرسی رعایت شده است یا خیر. رسیدگی‌ میزان جرم با دادگاه است.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم اظهار کرد: دیوان عالی کشور مرجع نهایی شکایت است. اکثر پرونده ها در استان ها قطعی می شود و ما چون باید نظارت کنیم به شهرستان ها می رویم و ایرادات پرونده ها را بررسی می کنیم.
رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه متاسفانه کمتر کسی سراغ یادگیری قانون می‌رود گفت: چرا کسی که بدون گواهینامه رانندگی می کند، جرم محسوب می شود، این قوانین باید اصلاح و از سیستم قضا حذف شوند.
مرتضوی مقدم تصریح کرد: سخت‌ترین دوران دولت‌ها برای ما، دولت فعلی بود که وعده‌هایی داد و محقق نشد، رئیس جمهور منتخب پای وعده‌هایش بایستد.
وی افزود: امیدی که در دل مردم نسبت به دستگاه قضا روشن شده، نباید از بین برود.
رئیس دیوان عالی کشور درباره دوران طلبگی و ازدواجش گفت: دوران طلبگی من یک دوران استثنائی بود.کل پول من که می خواستم ازدواج کنم ۲ هزار تومان بود. با ۲ هزار تومان ازدواج کردیم و همه خرج شد و هیچ پولی نداشتیم. پدر ما هم هیچ چیزی نداشت. خانم من از خانواده ای به خانه من آمد که مرفه بود و من هیچ چیزی نداشتم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]