- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

ایجاد نخستین و بزرگترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه در اهر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، گفت: نخستین و بزرگترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه در شهرستان اهر ایجاد می‌شود.

ایجاد نخستین و بزرگترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه در اهربه گزارش آذرقلم، صابر پرنیان در دیدار با مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان اظهار کرد: با هدف رفع نیاز واردات و تکمیل زنجیره تامین، بزرگترین واحد تولید کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیون یورو در شهرستان اهر ایجاد می‌شود.
وی افزود: محصول نهایی و دانش بنیان تولیدی در این واحد منطبق بر سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم و وزارت صمت مبنی بر ایجاد ارزش افزوده بالا از منابع معدنی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه کربنات کلسیم رسوبی ۱۰ برابر آهک هیدراته دارای ارزش افزوده است؛ ابراز امیدواری کرد که با تولید این محصول ضمن رفع نیاز صنایع داخلی و جلوگیری از واردات، زمینه اشتغال ۶۰ نفر از جوانان منطقه نیز فراهم گردد.
پرنیان یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح ۳۰ درصد نیاز داخل کشور از جمله صنایع کاغذسازی تامین خواهد شد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]