- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

اکبر اعلمی هم ثبت نام کرد: آرد خود را ریخته و الک خود را آویخته‌ام/ کوتوله‌های سیاسی وارد مجلس شده اند!

آذرقلم: اکبر اعلمی نماینده مجلس در دور ششم و هفتم این بار هم برای کاندیداتوری نمایندگی مجلس در تبریز ثبت نام کرد. البته، او هنوز هم امیدور است که شورای نگهبان به او صلاحیت دهد!

نتیجه تصویری برای اکبر اعلمی

به گزارش آذرقلم، اکبر اعلمی که بیشتر به خاطر حرف های جنجالی، افشاگرانه، تند و نیز حمله به هاشمی رفسنجانی معروف است به خاطر همان حرف های ساختارشکنانه از سوی شورای نگهبان رد شده است. اما او این بار امیدوار است که بتواند نظر 12 عضو شورای نگهبان را برای حضورش در بهارستان جلب کند. با توجه به موقعیت اجتماعی او در بین مردم، اگر او بتواند از هفت خوان شورای نگهبان عبور کند احتمال رای آوری او ان هم با اختلاف رای بالا بسیار زیاد است.

او بعد از ثبت نام در فرمانداری تبریز، به جمع خبرنگاران آمده و به سوالات آنها پاسخ می‌دهد. 

اعلمی ابتدا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس دهم را چگونه می‌بینید، می‌گوید: مگر مجلسی هم بود؟ 

وی در ادامه با بیان اینکه من قبلا اعلام کرده بودم که آرد خود را ریخته و الک خود را آویخته‌ام و قصدی برای شرکت در انتخابات ندارم، می‌گوید: ۱۵ روز پیش به تبریز آمدم و از خود شرمنده شدم ولی بازهم قصد شرکت نداشتم تا ساعت ۲۰ دیشب که با اصرار و درخواست در من انگیزه‌ای برای ثبت‌نام ایجاد شد. 

او معتقد است: من قبل و بعد انقلاب را چشیده‌ام و حتی در دوران رژیم قبل در رشته خلبانی تحصیل می‌کردم و بنابه دستور امام خمینی(ره) آنجا را رها کرده و به مبارزه پرداختم.

نماینده ادواری مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کند: در مجلس افراد فاسدی وجود دارد که شکاف طبقاتی ایجاد کردند که این کارها را به نام انقلاب و آرمان‌های انقلاب و شهدای انقلاب گذاشته‌اند. 

او معتقد است: برخی افراد وارد مجلس شده‌اند که کوتوله‌های سیاسی هستند.

اعلمی با اشاره بر اینکه تا الان به من نگفته‌اند که دلیل رد صلاحیتم چیست، می‌افزاید: جالب است ما را طبق ماده ۲۸ و بند یک و سوم رد می‌کنند که در آن بند آمده است که به خاطر عدم ابراز وفاداری به قانون اساسی است در حالیکه ما در این بند شامل مسائل اخلاقی و مالی نیستیم و در مقابل افرادی که بند دو، چهار و پنجم رد صلاحیت می‌شوند نیز به خاطر مسائل اخلاقی و مالی است و در مقابل ملتزم به قانون هستند. این نکته جالب می‌باشد که ما که مسئله مالی و اخلاقی نداریم را وفادار به نظام نمی‌‌دانند ولی افرادی که ملتزم به ولایت و قانون هستند را به خاطر مسائل مالی و اخلاقی رد می‌کنند. 

وی ادامه می‌دهد: الان برخی افرادی وارد مجلس شده‌اند که سربزنگاه از نهج‌‌البلاغه مثال می‌آورند ولی عملکردی ندارند.