- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

انجام ۳۱ پیوند کلیه در آذربایجان شرقی در سال جاری

31 پیوند کلیه در آذربایجان شرقی انجام شدآذرقلم: رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری ۳۱ پیوند کلیه در استان انجام شده که از این تعداد ۱۱ پیوند از بیماران مرگ مغزی دریافت شده است.

به گزارش آذرقلم به نقل از ایرنا، عادل فیروزی افزود: در حدود یک هزار و ۶۰۰ بیمار دیالیزی در استان عضو این انجمن هستند که از این تعداد یک هزار و ۱۰۰ نفر در تبریز می باشند.
وی با اشاره به افزایش آمار بیماران کلیوی ادامه داد: در سال گذشته ۳۵۹ پرونده جدید ایجاد شده و در سال جاری نیز هر روز یک پرونده جدید بیمار دیالیزی در این انجمن تشکیل می شود.
فیروزی اظهارداشت: در سال گذشته ۸۷ مورد پیوند کلیه انجام شد که ۲۰ مورد از آن، پیوند از بیماران مرگ مغزی بوده است.
وی با بیان اینکه خرید و فروش غیرقانونی کلیه به حداقل رسیده است، گفت: هزینه‌ پیوند کلیه حدود ۱۸ میلیون تومان است و با توجه به این که اکثر نیازمندان به پیوند کلیه کم توان هستند، این مبلغ با کمک انجمن و اعطای برخی وام‌ها به گیرنده داده شده و یک میلیون تومان نیز از طرف بنیاد امور بیماری‌های خاص اختصاص داده می‌شود.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی افزود: در سال گذشته ۲۶۱ میلیون تومان از طریق این انجمن کمک هزینه پیوند کلیه برای بیماران پرداخت شده است.
وی یادآور شد: اکثر این بیماران سرپرست خانوار و جزو اقشار کم درآمد هستند و با وجود این بیماری و مشکلات مالی، شغلشان را از دست داده و بضاعت مالی برای گذراندن زندگی را ندارند.
فیروزی اضافه کرد: با وجود حمایت‌های زیاد از سوی انجمن کلیه استان و کمک خیران، این انجمن پاسخگوی تمامی نیازهای بیماران نیست و نیاز بیشتری به حمایت از سوی مردم و خیران احساس می‌شود.
وی از خیران خواست کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۰۷۳۴۴۳۸۰۰۱ نزد بانک ملی و نیز شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۲۰۲۷۲۸۷۱۴ به نام انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی واریز کنند.
به گزارش ایرنا، استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، از استان های بزرگ و پرجمعیت ناحیه شمال غربی ایران محسوب می شود.