- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

قلب اهدایی جوان تبریزی به تهران منتقل شد + تصاویر

آذرقلم: قلب یک جوان 34 ساله روز جمعه از طریق اورژانس هوایی کشور از تبریز به تهران منتقل شد.

انتقال قلب اهدایی  از تبریز به تهران + تصاویر

به گزارش آذرقلم، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: خانواده جوان ۳۴ ساله تبریزی که مرگ مغزی شده بود، قلب ایشان را برای جان بخشیدن به بیمار نیازمند، اهداء کردند.

وی افزود: قلب اهدا کننده، برای یک آقای ۵۹ ساله به بیمارستان امام خمینی(ره) توسط اورژانس هوایی منتقل شد.

فرزاد رحمانی  درباره این عملیات گفت:‌ با هماهنگی انجام شده توسط سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و آشیانه جمهوری اسلامی، تیم مربوطه برای انجام عملیات انتقال قلب اهدایی صبح امروز ساعت ۸ صبح از تهران به سمت تبریز پرواز کرده و همزمان عملیات جداسازی قلب در بیمارستان امام رضا (ع)  تبریز  آغاز شد و بساعت ۱۰:۲۷ عمل جداسازی به پایان رسید.

وی ادامه داد:  تیم جراحان از بیمارستان تبریز از طریق آمبولانس اورژانس به فرودگاه این شهر منتقل شدند و سپس از این فرودگاه با پرواز جت فالکون ساعت ۱۱:۴۹ دقیقه به تهران رسیدند.

رحمانی  بیان کرد: با هماهنگی اورژانس تهران، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان امام خمینی (ره) عزیمت کردند.

وی خاطرنشان کرد: تیم اورژانس کشور تا به امروز در ۱۱ عملیات ۱۲ قلب برای اهدا منتقل کرده است.


فرزاد کاکائی فوق تخصص جراحی و پیوند اعضاء  در این خصوص گفت: به دلیل شدت جراحات وارد شده به بیمار کلیه های وی از کار افتاده بود و فقط قلب و کبد بیمار مناسب پیوند بود.

کاکائی افزود: قلب اهداء شده برای پیوند به بیمار آقا 59 ساله اهل تهران و با هماهنگی سازمان اورژانس کشوری با هواپیما به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران ارسال شد.

وی ادامه داد: کبد بیمار نیز به دلیل اینکه گیرنده ای در تبریز با گروه خونی اهداء شده وجود نداشت به بیمارستان صدرای  شیراز ارسال شد.

کاکائی با تشکر از عملکرد اورژانس استان ابراز داشت: ببینید کارائی و دقت و سرعت عمل اورژانس در چنین مواقعی بروز کرده و نمایان می شود فی الواقع اگر هماهنگی های لازم بین اورژانس و فرودگاه  و مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز و سایر مراکز درمانی شهرهای دیگر به درستی انجام  نگیرد کل پروسه پیوند دچار اختلال می شود و این امر مرهمون هماهنگی های لازم بین بخشی است.

مرکز مدیریت پیوند استان با همکاری و پیگیری های لازم که از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام می گیرد توانسته فعالترین بخش مرکز پیوند اعضاء را در شمال غرب کشور به خود اختصاص دهد.

با اهدای عضو این جوان نوزدهمین اهداء عضو سال جاری در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز را رقم خورد.