- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

انتقاد تند نمایندگان آذربایجان شرقی از رفتارهای ضد و نقیض رئیس جمهور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: تعدادی از نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس، انتقادات تند و صریحی را نسبت به عملکرد دولت روحانی و شخص روحانی مطرح کرده اند. فرهنگی، بیگی، محرم زاده از جمله این نمایندگان هستند که طی دو روز گذشته دولت روحانی را مورد نقد تند خود قرار دادند.
به گزارش آذرقلم، موضوع کرونا و پاندومی آن و عملکرد ضعیف دولت روحانی در این رابطه مهمترین محور اصلی نقدها بوده است:

محمدحسین فرهنگی:
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به اظهارات و رفتارهای ضد و نقیض رئیس جمهور و وزیر بهداشت در ارتباط با کرونا، سرعت سرایت و قدرت موج چهارم کرونا را به مراتب بیشتر از قبل دانست.
محمدحسین فرهنگی اظهار کرد: ایام نوروز و تعطیلات عید یک فرصت طلایی برای قرنطینه و کنترل جدی‌‌تر شیوع کرونا بود که متاسفانه از این فرصت آنطور که باید استفاده نشد؛ این شرایط دیگر قابل تکرار نبوده و اعمال تعطیلی در مقاطع دیگر بسیار هزینه‌بر خواهد شد.
وی افزود: در آستانه عید مسوولان گردشگری مردم را به سفر کردن تشویق می کردند؛ در حالی که یکی از مهمترین علل شیوع بیماری سفر کردن است؛ اظهارات ضد و نقیض رئیس جمهور و وزیر بهداشت نیز کاملا مردم را سردرگم کرده و لازم است این مسائل مدیریت و کنترل شود و ستاد ملی کرونا باید پاسخگو باشد.
فرهنگی ابراز داشت: حالا دولت مجبور شده تعطیلی‌ها را از سر بگیرد که این امر باعث خواهد شد مشاغل بسیاری آسیب ببینند به بخش خصوصی فشاری مضاعف تحمیل شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اذعان داشت: تعطیلات این چنینی را برای کنترل بیماری براحتی می‌توانستند در ایام عید در مورد گروه‌های شغلی مختلف اعمال کنند و بدین ترتیب کمترین زیان اقتصادی متوجه مشاغل و جامعه می‌شد که متاسفانه قدر این فرصت را هرگز ندانستند.
فرهنگی در عین حال خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مطالعات و بررسی‌های لازم جهت یافتن مهمترین علل شیوع بیماری کرونا در کشور صورت نمی‎ گیرد تا با رفع این علل جلوی شیوع گسترده بیماری به راحتی سد شود.
وی متذکر شد: از طرف دیگر معضلاتی مثل عدم کنترل و تنظیم مناسب بازار کالاهای معیشتی مثل مرغ و روغن که نتیجه آن تشکیل صف‌های طویل برای تامین این اقلام از سوی مردم است، سرعت شیوع بیماری را صدچندان می‌کند.

احمد علیرضابیگی: متحیر از رفتار متناقض روحانی هستیم/ رئیس جمهور مجلس را قبول ندارد
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: از نوع رفتار دولت و وجود تناقض در میان مسوولان وزارت بهداشت همچنین رئیس جمهور و وزرایش در مقابله با کرونا متحیر هستیم.
احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: وضعیت پیش آمده بیشتر به دلیل بی‌برنامگی ستاد ملی کروناست و این ستاد به هیچ عنوان حاضر نبوده برنامه مشخصی در ارتباط با مدیریت شرایط کرونایی به مجلس ارائه دهد.
وی افزود: در مجلس مدام از ستاد کرونا پیگیر می‌شویم که دقیقا اعلام کند برای کنترل بیماری در کجا قرار گرفته‌ایم و چه اقداماتی با چه زمانبندی مشخصی باید انجام گیرد؛ ولی این ستاد کرونا اصلا مجلس را قبول ندارد!
رئیس جمهور اصلا مجلس را قبول ندارد و مایل نیست در مجلس حضور یافته و به صحبت‌های نمایندگان گوش فرا دهد؛ شرایطی که امروز آقای روحانی برای ما ایجاد کرده در طول تاریخ سابقه ندارد
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: تعطیلات نوروز می‌توانست کمک کند جابه‌جایی جمعیت را به حداقل برسانیم تا نه تنها شاهد افزایش شیوع نباشیم بلکه بیماری را به حداقل ممکن برسانیم؛ اما از نوع رفتار دولت و وجود تناقض در میان مسوولان وزارت بهداشت همچنین رئیس جمهور و وزرایش متحیر هستیم!
استاندار پیشین آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: از طرف دیگر مشکلات تامین کالاهای اساسی و ایجاد صف‌های طویل به ناامیدی هرچه بیشتر مردم می‌انجامد.
بیگی اذعان داشت: یک مشکل دیگر این است که رئیس جمهور اصلا مجلس را قبول ندارد و مایل نیست در مجلس حضور یافته و به صحبت‌های نمایندگان گوش فرا دهد؛ شرایطی که امروز آقای روحانی برای ما ایجاد کرده در طول تاریخ سابقه ندارد.
وی با اشاره به خواهش‌های ملتمسانه وزیر بهداشت مبنی بر رعایت هر چه جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، متذکر شد: امروز دیگر دوره خواهش و تمنا به سرآمده و تنها قطعیت و حتمیت است که می‌تواند حرف خود را به کرسی بنشاند
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو توضیح داد: ستاد ملی کرونا دامنه اختیارات وسیعی داشته و می‌تواند تصمیمات مهم و بزرگی اتخاذ کند؛ به‌طوریکه برخی از چهره‌های صاحب نفوذ برای اینکه جلوی طرح برخی از موضوعات را بگیرند و قصد داشتند با توسل به این ستاد، مجلس را به تعطیلی بکشانند.
بیگی افزود: با این اوصاف چرا وزیر بهداشت برای رعایت پروتکل‌های لازم باید به مردم التماس کند؛ ستاد ملی کرونا به راحتی می‌تواند با برنامه‌ریزی موثر کل جامعه را در مقابل شیوع گسترده کرونا بسیج کند.

نماینده اهر و هریس : آغاز موج چهارم کرونا نتیجه بی‌تدبیری‌هاست / روحانی پاسخگو باشد
نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی سوءمدیریت و بی‌برنامگی دولتمردان، خریدهای عید و سفرهای نوروزی را مهم‌ترین علل شیوع گسترده و موج چهارم کرونا دانست.
احمد محرم‌زاده اظهار کرد: اگر برای کنترل بیماری در ایام تعطیلات عید و کاهش سفرهای نوروزی برنامه داشتیم به این روز نمی‌افتادیم؛ تصمیم‌گیری اصولی با یکدندگی و لجبازی اتفاق نمی‌افتد!
وی یادآور شد: وزیر بهداشت با هزار خواهش و تمنا از مردم می‌خواهد از سفرهای بی‌مورد خودداری کرده و حتی مردم را به حضرت ابوالفضل (ع) قسم می‌دهد که پروتکل‌های بهداشتی را به.طور کامل رعایت کنند و در مقابل آقای رئیس‌جمهور می‌گوید، عیبی ندارد هرجا خواستید بروید ولی رعایت کنید!!
محرم‌زاده تصریح کرد: با این رفتارهای ضد و نقیض نمی‌شود جلوی شیوع کرونا را گرفت و همین سوءمدیریت و بی‌برنامگی دولتمردان باعث شد، گرفتار موج چهارم کرونا شویم.

نماینده مردم بناب: بی‌تدبیری دولت موج چهارم کرونا را رقم زد

بی‌تدبیری دولت موج چهارم کرونا را رقم زد/ کرونا منتظر دولت بعدی نمی‌ماند!نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، بی‌تدبیری و بی‌مسوولیتی دولت و سهل‌انگاری مردم را مهمترین علل بازگشت موج چهارم کرونا به کشور دانست.
حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی اظهار کرد: دولت و دستگاه‌‎های اجرای باید به موقع تصمیماتی می‌گرفتند که بتوانند بیماری کرونا را کنترل کنند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.
وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه دولت اواخر عمر خود را طی می‌کند انگیزه چندانی برای حل برخی از مسائل ندارد؛ اما کرونا با سلامت و امنیت جانی مردم سر و کار داشته و نمی‌تواند برای کنترل، منتظر دولت بعدی بماند.
باقری بنابی تصریح کرد: مردم هم وقتی دیدند مسوولان مسئله را جدی نگرفته و تدابیر مناسبی اتخاذ نمی‌کنند، به سهل انگاری پرداخته و با رعایت نکردن کامل پروتکل‌های بهداشتی جان خود، خانواده و کل جامعه را به خطر انداختند.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع از یک طرف بی‌تدبیری و بی‌مسوولیتی مسوولان و از طرف دیگر عادی انگاری مردم موجب گرفتاری کل کشور در موج چهارم کرونا که به مراتب خطرناک‌تر است، شد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]