- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

انتخابات هیات رییسه شورای شهر تبریز باز هم به تعویق افتاد

آذرقلم: قرار بود جلسه امروز شورای شهر به رای گیری برای انتخاب هیئت رئیسه جدید اختصاص یابد اما بیشتر اعضای شورای شهر با توجه به وفاق کم بر روی نامزدها خواهان تعویق جلسه رای گیری شدند.

به گزارش آذرقلم به نقل از فارس محمدباقر بهشتی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه محور اصلی شورا کمیسیون‌های شوراست و ریاست شورا بحثی اداری است اظهار داشت: متاسفانه انتظار ما از هیئت رییسه فراتر از قانون است و ما انتظار دادیم هیئت رییسه تنها به وظایف قانونی خود عمل کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز تاکید کرد: من فکر می‌کنم افرادی که دغدغه خدمت دارند باید در کمیسیون‌ها فعالیت بیتشری داشته باشند و رییس شورا رای برتری ندارد.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه اگر با تعویق رای گیری امروز و برگزاری یک جلسه غیر رسمی امکان افزایش همدلی و رای ۱۳ نفره به یک نفر افزایش می‌یابد من موافقم اما اگر به جلسات متعددی احتیاج باشد در همین جلسه رای گیری شود بهتر است چرا که باعث اتلاف وقت خواهد شد.

محرم محمدزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز هم با تاکید بر اینکه در سال گذشته جلسات متعددی برای همفکری انتخابات هیئت رییسه انجام شده بود که نتیجه‌اش آرای بالا به نامزدها بود اظهار داشت: با توجه به اینکه این جلسات در سال جاری برگزار نشده و اتفاق نظر متناسبی بوجود نیامده در نتیجه آرای نامزدهای منتخب کم خواهد بود.

عضو شورای شهر تاکید کرد: این مساله باعث دو دستگی در شورا خواهد شد چون امکان وفاق حداکثری در حال حاضر وجود ندارد.

محرم‌زاده با ابراز این مساله که تعویق جلسه رای‌گیری برای هیئت رییسه می‌تواند به افزایش جلسات و همدلی بیشتر و رای بالا به نامزدها کمک کند افزود: خواهشمندم جلسه رای گیری را به زمان دیگری موکول کنیم تا در این فاصله بتوانیم به وفاق و رای بالا برای نامزدها برسیم.

 مسعود ریحانی دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه هدف همه ما در حال حاضر خدمت است از تعویق جلسه رای گیری برای کمک به اتحاد و وفاق بیشتر حمایت کرد.

رئیس شورای شهر تبریز: اگر هدفمان خدمت به مردم است، چرا دعوا داریم؟

رئیس شورای شهر تبریز گفت: اگر هدفمان خدمت به مردم است، چرا دعوا داریم؟ نه تنها دبیری و اکبرنژاد، بلکه تمامی اعضا می‌توانند رئیس شوند و رئیس شورا مسئولیت خاصی به جز ارسال مصوبات به فرمانداری ندارد.
به گزارش ایسنا، شکور اکبرنژاد هم گفت: از تمامی ادارات و مجموعه شهرداری که در طول یک سال گذشته با شورا همکاری داشتند، تشکر می‌کنم و امیدوارم همچنان برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.
وی ادامه داد: جو فضای مجازی در خصوص انتخابات هیات رئیسه شورا با آن چیزی که می‌خواستیم فاصله داشت، باتوجه به الگوبرداری جوانان از شورا، معتقدم نباید بر سر ریاست دعوا داشته باشیم.
اکبرنژاد با بیان اینکه قانون مداری با محوریت اخلاق و حل مشکلات مردم باید محور فعالیت شورا باشد، تصریح کرد: به تمامی اعضای ۱۳ نفره خوشبین هستم و امیدوارم خداوند فرصت خدمت‌گزاری در سه سال آتی را به تک تک اعضا  نصیب کند.

 بر این اساس اکثریت شورای شهر تبریز به تعویق حداکثر یک هفته ای جلسه رای گیری برای هیئت رییسه رای دادند.