- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

امام جمعه شبستر: فرهنگ، ​عامل تاثیرگذار در توسعه پایدار است

آذرقلم: امام جمعه شبستر در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به اینکه اساس هر جامعه فرهنگ آن جامعه است گفت: حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان در سطح شهرستان بی نظیر بود، و امروز که دشمنان با هزاران ترفند و توطئه قصد ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی دارند این حرکت بنا به توصیه مقام معظم رهبری دشمن شناسی در مقابل دشمنان به ویژه برای نسل جدید است .

به گزارش خبرنگار آذرقلم از شبستر، حجت السلام محمدزاده امام جمعه شبستر با اشاره به 14 ابان ماه روز فرهنگ عمومی یادآور شد: فرهنگ یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در توسعه پایدار جامعه است و عنصر فرهنگ برای ثبات و قوام جامعه از اساسی ترین موضوعات به شمار می رود. لذا حوزه فرهنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، فعالیت در این حوزه نقش راهبردی در جریان توسعه و رشد جامعه را دارد و بدون آن توسعه تحقق پیدا نمی‌کند زیرا که برای هر کاری باید فرهنگ‌سازی لازم در آن بخش صورت بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از عملکرد برخی نشریات محلی افزود: شهرستان شبستر سرزمین ادبا، مفاخر و از همه مهمتر شهرستان شهید پرور است که دارای صدها شهید و ایثارگر بوده که متاسفانه در برخی نشریات، از پرداخت به موضوع ایثار و شهادت غافل مانده اند لذا ضمن امانتداری در این حوزه باید در معرفی فرهنگ جامعه خوب عمل نمائیم .

امام جمعه شبستر فرهنگ این شهرستان را سالم، دینی، حسینی، ولایی و غیرتمند عنوان کرد و تصریح نمود:

این عناوین امانت گذشتگان است که تلاش زیادی را برای کسب آنها کشیده اند لذا نباید ثمره تلاش گذشتگان را به فراموشی بسپاریم.

وی از مسئولان خواست در برخورد با ارباب رجوع نهایت تلاش کنند تا رضایت مردم جلب گردد و از برخوردهای نامناسب جلوگیری و تذکرهای لازم داده شود.

در این نشست فرماندار شبستر اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی تاثیرگذار در توسعه فرهنگ عمومی به شمار می رود و بی شک این شورا با ظرفیت شناسی، برنامه ریزی و هم افزایی می تواند نقشی مهم در زمینه رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه داشته باشد.

حسن مستفید تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ترسیم و اعلام شد باید در عمل به تمام سرفصل ها به منظور تحقق درخواست ایشان تلاش گردد .

وی علم و دانش را با اهمیت خواند و افزود: علم و پژوهش در توسعه اقتصادی مولفه مهم به شمار می رود و باید علم و صنعتی همراه با دانش بنیان داشته باشیم تا به علم و صنعت روز دست یابیم

وی با بیان اینکه در بحث ارتقاء فرهنگ عمومی همه اشخاص حقیقی و حقوقی مسئولیت دارند تصریح کرد:همه باید بر اساس توان و جایگاه حقوقی که دارند در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی دین خود را ادا کنند.

شبستر ​علیرضا ​خوش نیت