- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

امام جمعه شبستر: انتقاد بدون جانب داری از فرد یا گروه خاص، حق خبرنگاران است

آذرقلم: امام جمعه شبستر در مراسم دیدار با فعالان حوزه اطلاع رسانی که به مناسبت روز خبرنگار و پاسداشت مقام شهید صارمی برگزار شد گفت: امروز از مقام والای شهید صارمی تجلیل می شود و این تنها اجر دنیوی برای شهید است و اجر اخروی با پرودگار متعال است، لذا رفتار و منش شهید صارمی و آوینی باید سرمشق و الگوی مردم به خصوص اهالی رسانه و خبر باشد.

به گزارش آذرقلم از شبستر، حجت الاسلام محمدزاده امام جمعه شبستر افزود: طی یک سال خبرنگاران حرف های مسئولان را گوش می دهند و امروز مسئولان باید حرف ها و درد و دل های خبرنگاران را گوش دهند که امید است با شنیدن صحبت های خبرنگاران بتوانیم بخشی از مشکلات این قشر زحمت کش را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: خبرنگار باید کوشش کند تا اخباری را که در اختیار مردم می گذارد، درست، دقیق و معتبر باشد و در درستی اخباری که به دست می آورد، پژوهش و اندیشه کند .

وی بیان حقایق وانتقاد بدون جانب داری از فرد، گروه یا جناح خاص را از مهم ترین وظایف و رسالت های خبرنگاری عنوان نمود .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شبستر وظیفه خبرنگاران را در انعکاس مشکلات جامعه حایز اهمیت دانست و افزود: اگر خبرنگاران بتوانند با کارشناسان امور مصاحبه کنند و راهکارهای آنها را بگیرند و این راهکارها را منعکس و ارایه دهند، کمک بزرگی به مسئولان در حل مشکلات کشور کرده اند.

امام جمعه شبستر نقش خبرنگاران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ستود و از مقام شامخ تمامی اهل قلم و خبرنگاران شهید بویژه شهید مرتضی آوینی و شهید محمود صارمی تجلیل کرد.

در ابتدای این دیدار الهوردیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر ضمن تبریک ١٧ مرداد روز خبرنگار، گزارش کوتاهی ازوضعیت و فعالیت نشریات محلی ، مشکلات و درخواست خبرنگاران ارائه نمود .

در پایان این دیدار خبرنگاران شهرستان با حضور در مزار شهدای گمنام با آرمان های شهیدان و امام تجدید پیمان کردند.

خبرنگار شبستر: علیرضا خوش نیت