- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

الحاق محدوده تبریز به باسمنج ۴۴۵۷ میلیارد تومان به شهرداری ضرر زد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: شهردار منطقه ۹ تبریز در مورد الحاق محدوده تبریز به باسمنج گفت: افزون بر حریم شهری تبریز، ۷۶ هکتار از محدوده قانونی تبریز نیز به بخش جدید باسمنج الحاق شده است.

به گزارش آذرقلم، بهرام نسیانی در جلسه فوق‌العاده کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: مراکز درمانی همچون بیمارستان مردانی‌آذر و بسیاری از تعهدات ما در قبال افراد حقیقی در مصوبه هیئت وزیران به بخش باسمنج الحاق شده است که علاوه بر بحث‌های فنی و شهرسازی، از نظر آسیب‌های اجتماعی نیز متضرر خواهیم شد.

وی افزود: ۹۹.۵ هکتار از اراضی شرق تبریز را با کاربری مسکونی و باغ به مردم بدهکار هستیم که در این الحاق قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۹ تبریز تصریح کرد: با محاسبات امروز اگر بخواهیم به تعهداتمان عمل کنیم، ارزش این ۹۹.۵ هکتار، ۴۴۵۷ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: اضطراب صاحبان سهم، بخصوص سهم‌های کوچک به ما فشار می‌آورد و در کنار ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز در این مدت شدت گرفته است که هیچ نظارتی از سوی شهرداری باسمنج بر این موضوع وجود ندارد.

نسیانی خاطرنشان کرد: در دوره چهارم شورای شهر طوماری با نزدیک به شش هزار امضا از طرف مردم باسمنج برای الحاق به تبریز تهیه شد که علاقه‌مند به حضور در تبریز بوده و حتی برخی از ساکنان باسمنج در شهرک یاغچیان ساکن هستند.

وی یادآور شد: به‌جز برخی افراد خاص که دنبال منافع خودشان هستند، قاطبه مردم علاقه‌مند به شهر تبریز هستند. امکانات و فضاهای شهری، اتوبوسرانی و … از طرف تبریز تامین شده است و در کنار آن مردم علاقه‌مند به ارزش‌افزوده حاصل از الحاق باسمنج به تبریز هستند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]