- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

افشاگری : بالگردها دیر به ارسباران اعزام شدند

آذرقلم: با گذشت قریب به یک هفته از فاجعه زیست محیطی آتش سوزی در جنگل های ارسباران، حالا رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به صراحت افشا می کند که متاسفانه بالگردهای اطفاء حریق و حمل نفر دیر به منطقه ارسباران اعزام شدند.   

به گزارش آذرقلم، خلیل آقایی در واکنش به آتش سوزی گسترده در جنگل های ارسباران، افزود: آماری که در رسانه ها از میزان خسارت به جنگل های ارسباران مطرح شده درست نیست و پیش بینی اولیه ما 300 هکتار است و عدد 1500 هکتار که در برخی رسانه ها مطرح شده، درست نیست.

وی افزود: همکاران ما از روز چهارشنبه گذشته درگیر آتش سوزی در جنگل های ارسباران بودند و اینکه از روز اول بالگردهای آبپاش به منطقه اعزام نشده علتش این بوده که بالگردها در اختیار وزارت دفاع، هلال احمر و اورژانس هوایی است و به درخواست های ما به سرعت ترتیب اثر داده نشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال های گذشته ما درخواست تخصیص بالگرد اطفاء حریق به سازمان را داشتیم که گفتند وزارت دفاع به سازمان جنگل ها سرویس دهی خواهد کرد.

آقایی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که با وزارت دفاع و هلال احمر داریم، مقرر بود به درخواست مدیران کل استان ها بالگردهای لازم را تامین شود، اما پیگیری ها نتیجه نداد و روز جمعه پس از وارد شدن خسارت و مهار قسمت عمده ای از آتش سوزی بالگردها به منطقه اعزام شدند.

وی در پایان گفت: سال گذشته ما 50 میلیارد تومان تجهیزات اطفاء حریق انفرادی و گروهی در سطح کشور توزیع کردیم که این رقم بسیار اندک است و لازم است امکانات بیشتری در اختیار استان ها قرار گیرد.