- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

افزایش 31 درصدی بارش‌ها در آذربایجان‌شرقی/ ملکان پرباران ترین شهرستان استان

ملکان با 335 میلی متر رکورددار بارش‌های آذربایجان‌شرقیآذرقلم: مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی گفت: میانگین بارش در استان آذربایجان شرقی از اول مهرماه تا شانزدهم فروردین ماه سال جاری نسبت به بلند مدت، 59 درصد افزایش یافته است.

به گزارش آذرقلم، علی دولتی‌مهر از افزایش 59 درصدی بارش در استان خبر داد و اظهار داشت: میانگین بارش در آذربایجان شرقی، از اول مهر تا شانزدهم فروردین ماه سال جاری 266.2 میلی‌متر به ثبت رسیده، که نسبت به سال گذشته 31 درصد و نسبت به بلند مدت 59 درصد افزایش یافته که در این میان استان آذربایجان‌شرقی حدود 94 درصد از بارش سالانه خود را دریافت کرده است.

وی افزود: بیشترین میزان بارندگی در سال زراعی جاری با حدود 335.6 میلی‌متر از شهرستان ملکان  و کمترین میزان بارندگی با 221.8 میلی متر از شهرستان سراب به ثبت رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: میزان بارندگی ثبت شده در سال زراعی جاری از شهرستان تبریز 256.4میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته 27.1 درصد و نسبت به بلند مدت 62 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی  استان با اشاره به دمای استان افزود: طی سال آبی جاری دمای استان به طور میانگین 5.4 درجه بوده که نسبت به سال گذشته 1.3- درجه کاهش و نسبت به بلند مدت یک درجه افزایش نشان می‌دهد که در این میان خداآفرین  با میانگین دمای 8.7 درجه بیشترین دما و شهرستان سراب با میانگین دما 3.1 درجه کمترین دما را داشته است.

انتهای پیام/60002