- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

افزایش 20 درصدی داوطلبان مجلس: ثبت نام 19 زن در آذربایجان شرقی

آذرقلم: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تبلیغات به‌صورت معقول برای شناختن خود به مردم و ارائه برنامه‌هایش یک موضوع عادی بوده و در حد معقول تبلیغات قابل قبول می‌باشد ولی اگر از آن چارچوب خارج شود با نظارت و کنترل قانونی برخورد خواهیم کرد.

به گزارش آذرقلم، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز با حضور در محل ثبت‌نام کاندیداهای مجلس یازدهم شورای اسلامی به جمع خبرنگاران آمده و در پاسخ به سوالات آنها اظهار کرد: تاکنون 136 کاندیدا در سطح استان و ۶۵ نفر در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ثبت نام کرده اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: این روند در مقایسه با دوره‌های قبلی هماهنگ است و هر چند که در سطح کشور ۲۰ درصد افزایش در تعداد داوطلبان ثبت‌نام شده وجود دارد که علت عمده آن افزایش جمعیت جوان فارغ‌التحصیل دانشگاهی است و برآورد می‌شود که این آمار در استان نیز رو به افزایش باشد.

وی ادامه داد: از بین ثبت نام کنندگان تا این لحظه ۱۹ نفر از ثبت نام کنندگان را در سطح استان زنان تشکیل می دهند. ۹ زن نیز در تبریز ثبت‌نام کننده مجلس بودند. همچنین ترکیب سنی و گروه سنی داوطلبان بین ۳۵ تا ۴۵ بیشترین فراوانی را دارد زیرا تقریباً این گروه در سن تجربه کافی می‌باشند.

پورمحمدی ابراز کرد: الحمدالله روند انتخابات بسیار خوب می‌گذارد و امیدواریم در سه روز پایانی تعداد ثبت‌نام‌کنندگان افزایش یافته و افرادی که تمایل به شرکت دارند، روند ثبت‌نام خود را به روز آخر موکول نکنند.

وی یادآور شد: کارهای ثبت‌نامی به‌صورت سیستماتیک و الکترونیکی می‌باشد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه دستورالعمل‌های خاصی برای تبلیغ وجود دارد به‌طوریکه از اندازه پوستر تا برنامه و اندازه عکس‌هایی که چاپ می‌شود، ملزوماتی وجود دارد، افزود: دستگاه‌های نظارتی نیز تعیین شده که نظارت‌های لازم را دارند.

وی متذکر شد: از آنجایی که امام جمعه محترم در خطبه‌های نماز جمعه اشاره کردند، افرادی که پول‌های آنچنانی هزینه می‌کند قطعا نماینده خوبی نخواهند بود و حتی محل این پول‌ها نیز جای تردید دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: تبلیغات به‌صورت معقول برای شناختن خود به مردم و ارائه برنامه‌هایش یک موضوع عادی بوده و در حد معقول تبلیغات قابل قبول می‌باشد ولی اگر از آن چارچوب خارج شود با نظارت و کنترل قانونی برخورد خواهیم کرد.