- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

افزایش ۸۳ درصدی سفرهای نوروزی در آذربایجان شرقی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی از افزایش ۸۳ درصدی سفرهای نوروزی در تمامی محورهای مواصلاتی این استان از آغاز اجرای طرح نوروزی، خبر داد.
به گزارش آذرقلم به نقل از ایسنا، سرهنگ رضا کریمی‌نژاد در تشریح این خبر، اظهار کرد: از روز شنبه، هفتم فروردین ماه، برابر با موج دوم سفرها نیز با افزایش ۱۳۰ درصدی سفرها در محورهای مواصلاتی استان روبرو بودیم.
وی ادامه داد: در روز طبیعت هم محدودیت تردد برون شهری به غیر از چهار شهر نارنجی و قرمز استان را نداشتیم.
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی از افزایش تردد در پنج کریدور اصلی استان شامل محور “اهر-تبریز، محور “تبریز-مرند و شبستر و جلفا”، محور “تبریز-میانه-بستان آباد” و آزادراه پیامبر اعظم (ص) در روز سیزدهم فروردین ماه، خبر داد.

افزایش۷۷درصدی تردد خودرو در محورهای آذربایجان شرقی / ورود 884 هزار خودرو به آذربایجان
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی از افزایش۷۷درصدی تردد خودرو در محورهای استان خبر داد.
به گزارش آذرقلم، اروجعلی علیزاده اظهار داشت: تردد خودروها در محورهای مختلف استان آذربایجان شرقی طی روزهای ۲۵ اسفند سال قبل تا ۱۰ فروردین سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۷درصد افزایش یافت.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده از ۸۲ دستگاه تردد شمار آنلاین در محورهای مختلف استان طی این ۱۶ روز تعداد ۱۰ میلیون ۴۵۳هزار تردد خودرو ثبت شده است که در مقایسه با تردد ۵میلیون و ۹۲۲هزار خودرو در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ به میزان ۷۷درصد افزایش داشته است.
علیزاده گفت: در این مدت آمار خودرو ورودی به استان ۸۸۴ هزار و ۸۰۰ خودرو و آمارخودرو خروجی از استان ۸۲۵ هزار و ۸۰۰ خودرو بوده است.
وی تصریح کرد: طی این بازه زمانی بیشترین ورودی به استان از محورهای میاندوآب –ملکان، آزادراه تبریز- زنجان، مشکین شهر- اهر، نیر-سراب و ایو اوغلی- مرند و جاده قدیم زنجان-میانه بوده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]