- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

افزایش سرطان بر اثر خشکی دریاچه ارومیه سندیت ندارد/ تک فرزندی ربطی به مسائل اقتصادی ندارد!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزافزایش تعداد مبتلایان به سرطان ریه به خاطر خشک شدن دریاچه ارومیه را فاقد اعتبار و سند دانست.

به گزارش آذرقلم، بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه نگرانی شدیدی روی خشکی دریاچه ارومیه است، گفت: این یک نگرانی جمعی است و نمی‌توان نشست و کاری نکرد؛ اما مستنداتی که در حال حاضر میزان سرطان ریه و غیره به علت خشکی دریاچه ارومیه زیادتر شده است، وجود ندارد.

افزایش سرطان بر اثر خشکی دریاچه ارومیه از ادعا تا واقعیت

پلمب ۹ واحد دندانپزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۹ واحد دندانپزشکی اخیرا پلمب شده و هفت واحد دیگر نیز به واحد بررسی معرفی شده است.
نقی‌پور با اشاره به نظارت جامع بیمارستانی در پنج بخش گفت: قطعا اجرای این نظارت‌ها قابل ملموس برای همه خواهد بود.
وی به رویکرد آموزشی فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرسازی و اجرای ۴۰ برنامه فرهنگی و آموزشی در دانشگاه از جمله آنهاست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اعزام دانشجویان به مسابقات جهانی و کسب رتبه‌های برتر داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اعزام هیات علمی دانشگاه به طرح حکیمان در مشهد مقدس، از دیگر برنامه‌های امسال بوده است.

معضل پیری جمعیت موضوع سیاسی و جناحی نیست
وی بیان کرد: در حوزه بهداشت اقدامات متعدد در حوزه جوانی جمعیت انجام شده است؛ در حوزه جوانی جمعیت باید بسیار کار کرد زیرا پیری جمعیت یک معضل آینده کشور است و این اصلا موضوع سیاسی و جناحی نیست و همه باید همدیگر را در این موضوع آگاه کنند.
نقی‌پور گفت: در آمار کسب شده، تعداد فرزندان زوجینی که وضعیت مالی خوبی دارند، کمتر است پس در نتیجه این موضوع به اقتصاد هم ربط خاصی ندارد.

بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز ۴ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد
وی متذکر شد: بیمارستان یک هزار تخت خوابی تبریز از ۶ سال پیش کلنگ زنی شده است و الآن به ۲۲ درصد رسیده است؛ بیش چهار هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: این یک پروژه ملی است و بودجه ملی هم دارد، ولی با این بودجه‌ها تمام نمی‌شود از این‌رو از راه‌های مختلف اعم از گرفتن بودجه در سفر رئیس جمهور و مولدسازی املاک علوم پزشکی است.

نگرانی شدیدی روی خشکی دریاچه ارومیه است
نقی‌پورگفت: نگرانی شدیدی روی خشکی دریاچه ارومیه است و در حال بررسی است که آیا این خشکی مضراتی خواهد داشت یا نه و فعلا در حال مستندات و تحقیقات هستیم.
وی افزود: این یک نگرانی جمعی است و نمی‌توان نشست و کاری نکرد؛ اما مستنداتی که در حال حاضر میزان سرطان ریه و غیره به علت خشکی دریاچه ارومیه زیادتر شده است، وجود ندارد.

ایجاد همراه سراها در کنار بیمارستان‌ها
نقی‌پور گفت: موضوع همراه‌سرا موضوع اصلی برای ماست ولی این یک هزینه سنگین است و در هیچ چارتی هم برای آن بودجه‌ای تعیین نشده است ولی امید است با کمک خیرین همراه‌سراها در کنار بیمارستان‌ها ایجاد شود.
وی یادآور شد: اکثریت مبالغ مورد نیاز برای راه‌اندازی دستگاه تامین شده و چندین بخش پاراکلینیک اورژانش و تصویربرداری راه‌اندازی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ابراز کرد: اعمال جراحی خاص کودکان راه‌اندازی شده ولی در بیمارستان کودکان مردانی‌آذر همه اینها ایجاد شده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]