- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

افزایش آمار خانواده های مبتلا به کرونا در تبریز/ ظرفیت تخت های بیمارستانی تکمیل شد!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در هفته جاری چند مورد ابتلای خانوادگی به کرونا در تبریز توسط اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.
به گزارش آذرقلم، دکتر فرزاد رحمانی باتاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: شهروندان شستشوی دست، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.
وی ادامه داد: متاسفانه عدم رعایت این دستورالعمل باعث شده آمار مبتلایان و مرگ و میر افزایش یابد
رحمانی خاطرنشان کرد: هفت نفر از اعضای یک خانواده و در مورد مشابه چهار نفر از اعضای یک خانواده به دلیل مشکلات ناشی از ابتلا به کرونا توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

۱۲۰ کرونایی در آذربایجان شرقی زیر ونیتلاتور هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه از نظر ما وضعیت کل آذربایجان شرقی به لحاظ شیوع کرونا قرمز است، اعلام کرد: هم اکنون ۱۲۰ زیر زیر ونیتلاتور هستند.

به گزارش آذرقلم، محمدحسین صومی با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونا در آذربایجان شرقی به ۱۰۵۰ نفر رسیده است، افزود: ۲۳۰ نفر در بخش ویژه بیماران کرونایی بیمارستان های استان بستری هستند.
وی اظهار کرد: بیشتر بخش های بیمارستانی در مناطق مختلف استان پر از بیماران مبتلا به کرونا است و هیچ نقطه سفید و یا زردی در آذربایجان شرقی نداریم.
وی گفت: ۱۲ شهری که بیش از ۸۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دادند که از دیدگاه ما تمامی شهرستان‌های استان قرمز هستند.
صومی خاطرنشان کرد: فقط زدن ماسک کافی نیست و حتما باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از شرکت در تجمع‌ها خودداری کنیم و تا لازم نباشد از خانه بیرون نرویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اگر رعایت نکنیم، شیوع بیماری کرونا با دیگر بیماری‌های ویروسی فصل توام خواهد بود، البته تا این لحظه هیچ بیمار بستری ناشی از آنفلوآنزا در استان نداشتیم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]