- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

افتتاح همزمان چند پروژه عمرانی در بخش مرکزی تبریز

آذرقلم: از ماشین که پیاده شدم چشمم به مردمانی افتاد که نگاهشان پراز سادگی پر ازآرامش و صداقت بود کودکانی که با دمپایی های رنگیشان و با پرچم های سبز و سفید و قرمزشان در روستای خواجه دیزج از توابع بخش مرکزی تبریز به استقبالمان آمده بودند نگاه هایی که هرکدام حرف هایی داشتند حرف از مشکلات حرف از خلاء چیزی در زندگی .

مادرانی که با چادرهای رنگی در کنار فرزندانشان ایستاده بودند و لبخندی از روی شادی بر لبانشان بود،و چه زیبا بود حالشان .

به گزارش آذرقلم، رامین حاجی زاده دهیار روستای خواجه دیزج در خصوص این روستا و موقعیت جغرافیایی آن می گوید: خواجه دیزج در دهستان آجی چای در بخش مرکزی شهرستان تبریز واقع شده و حدود 15 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد.

این روستا حدود 2300 نفر جمعیت دارد که تقریبا 700 خانوار را در خود جای داده است در این روستا 2 مدرسه وجود دارد که تا مقطع نهم در آن تدریس می شود . این روستا هم آب لوله کشی دارد و هم گاز و برق !

نگاهم به مرکز اورژانسی افتاد که همانند تابلوی مدرسه خواجه دیزج در اثر آفتاب زنگ زده است و به سختی باید دید که اینجا مرکز اورژانس و مرکز بهداشت است.

 

هزینه ی  120میلیون تومانی برای اتاق سرور امنیت

علی حسین علیپور بخشدار مرکزی شهرستان تبریز در آیین افتتاح اتاق سرور امنیت روستای خواجه دیزج هم می گوید: این روستا اولین روستایی است که مجهز به دوربین مداربسته شده است تا امنیت و آسایش در این روستا دوچندان شود.

علیپور در خصوص آسفالت ریزی این روستا می گوید: امسال۱۹۰هزار متر مربع آسفالت ریزی در بخش مرکزی و ۶هزار متر مربع در روستای خواجه دیزج داشته ایم .

بخشدار مرکزی شهرستان تبریز هزینه صرف شده برای راه اندازی اتاق سرور روستای خواجه دیزج را بیش از۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرد.

کودکان آینده سازان کشور هستند

بهروز مهدوی در ایین افتتاح اتاق سرور می گوید: کودکان آینده سازان  این مملکت هستند پس باید در تربیت صحیح آن ها بکوشیم این مملکت با مدیریت علمی می تواند بیش از پیش توسعه پیدا کند.

مهدوی ادامه می دهد: باید اخلاق مداری را به کودکان خود بیاموزیم چرا که امروزه در زندگی ماشینی احترام به والدین و بزرگان و هم نوعان فراموش شده است و ما باید از روستاهایمان دوباره به احیا این فرهنگ بپردازیم.

گزارش از: پریا دادوند