- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

افتتاح بزرگترین مجموعه دامداری کشور در شبستر با ظرفیت۳۲هزار راس گوسفند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: بزرگترین مجموعه گوسفند داری شمالغرب کشور با ظرفیت مولد ۳۲ هزار و ۴۰۰ راس با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.
به گزارش آذرقلم، حسین دماوندی‌نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی امشب در حاشیه بهره برداری از بزرگترین مجموعه گوسفند داری شمالغرب کشور با ظرفیت مولد ۳۲ هزار و ۴۰۰ راس اظهار کرد: اینجا یکی از مراکزی خواهد بود که در آینده نقش بسزایی در امنیت غذایی و بخصوص در تولید گوشت قرمز بر پایه دام سبک خواهد داشت و برای بقیه نقاط کشور به عنوان الگو مطرح خواهد بود.
دماوندی‌نژاد گفت: ما یکی از کشورهایی هستیم که در تولید گوشت و شیر در جهان دارای رتبه هستیم اما از آنجایی که عمده جمعیت دام ما، دام سبک است و دام سبک نیز زایمان و پرورشش مبتنی بر فصل است، در ماه های آخر هر سال درگیر مشکلات می شویم.
دماوندی نژاد خاطرنشان کرد: با اتحادیه سراسری دامداران و انجمن صنفی دامداران قراردادهایی منعقد کرده و روزانه تعداد قابل توجهی گوساله در حال کشتار است و این برنامه پیگیری می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز پرورش گوسفند «داشتی» و دام سبک در مجموعه های صنعتی را یکی از اولویت های وزارت جهادکشاورزی معرفی کرد و افزود: ما در دام سبک به این خاطر که عمده تولید مبتنی بر مراتع هست، برنامه ریزی لازم را نمی توانیم انجام بدهیم تا به صورت مستمر و مناسب گوشت مورد نیاز استان و کشور را تولید کنیم.
اکبر فتحی با تاکید بر حمایت از واحدهای صنعتی و کوچک دام و طیور گفت: در این مجموعه 16 هزار و ۲۰۰ رأس دام مولد نگهداری می شود و کل گله نیز ۳۲ هزار و ۴۰۰ رأس است که علیرغم عدم دریافت تسهیلات، پیشرفت بسیار خوبی داشته است و اگر تامین مالی لازم انجام شود، برای یک میلیون راس هدف گذاری شده است.
وی سیاست این سازمان در بخش کشاورزی را حمایت های گسترده از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: این مجموعه در مساحت مسقف ۸۸ هزار و ۹۳۸ مترمربع با سرمایه گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و موجب اشتغال ۶۸ نفر را فراهم کرده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]