- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

یادداشت روز: محمدامین خوش نیت

آذرقلم: ماجرای نقاهت و بیماری استاندار آذربایجان شرقی این روزها نقل محافل خبری و سیاسی و اداری شده است. تا جایی که برخی رسانه ها در فضای مجازی و برخی از شخصیت های دولتی در محافل درون سازمانی! شایعه برکناری، یا استعقای عابدین خرم را مطرح کردند.
به گزارش آذرقلم، این موضوع اما با انتقال خرم از محل کاخ استانداری به بیمارستان آن هم به وسیله اورژانس قوت گرفت و حتی برخی شبکه های اجتماعی در نهایت بداخلاقی غیرانسانی، برخی اخبار دروغ از سلامتی او را مطرح کردند.
ماجرا اما به همین جا ختم نشد و با ورود غیرمترقبه معاون وزیر کشور به تبریز به طوری جدی ، بحث تغییر والی آذربایجان را بر سر زبان ها انداخت. ظهر دیروز تقریبا همه رسانه های شبکه مجازی آذربایجان شرقی، خبر استعفای خرم را مطرح کردند که گفته می شود این شایعه از سوی برخی رقبای سیاسی و تشنگان جلوس بر کاخ استانداری! صورت گرفته است.
با این حال، معاون وزیر کشور ساعاتی بعد آب پاکی را روی دست همه ریخت و خیال همه را راحت کرد. او استعفا و یا برکناری خرم را رد کرد و صراحتا اعلام کرد که خرم همچنان استاندار است. با این حال، این خبر هم چندان آتش شایعه سازی و گزینه تراشی برای استانداری را خاموش نکرد. برای اینکه معاون وزیر از یک رویکرد تازه در مدیریت کشور پرده برداری کرد که خود بر ابهامات موضوع اضافه کرد. او به جای معرفی فردی به عنوان جانشین، سرپرستی، یا هر عنوان و پست دیگر، از عنوانی به نام «مسئول هماهنگی و تمشیت امور» استانداری خبر داد و به نوعی بدعت تازه ای را بنیان گذاشت. حالا تراب محمدی، در کنار همه نقش های سیاسی گذشته و حال خویش، برای اولین بار خلعت این پست جدید را نیز بر دوش انداخت.
اما با همه این اوصاف هنوز هم فضای مجازی آذربایجان پر شده از اظهار نظر های مختلف در مورد گزینه های تازه والی گری آذربایجان. برخی از حامیان تراب، به شدت در حال تقویت و تببلیغ این موضوع هستند که تراب، بهترین گزینه برای استانداری است! از طرف دیگر برخی از طرفداران و اطرافیان برخی چهره های سیاسی هم در حال برجسته سازی و تبلیغ گزینه خود هستند.

سردار پورجمشیدیان، رضا رحمانی، متفکر آزاد، تراب محمدی، و چند چهره دیگر به عنوان گزینه های آینده استانداری آذربایجان شرقی از آنها نام برده می شود. مخصوصا که اسفندماه، رویداد بزرگ انتخابات مجلس در پیش روست.

به هر حال باید روزهای آینده تا ترخیص خرم و بهبودی نسبی او منتظر ماند تا  موضع شفاف تری از وزارت کشور را در این باره شاهد بود.

معاون سیاسی وزیر کشور: خرّم همچنان استاندار آذربایجان شرقی است