- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

استخدام شبانه 140 نفر توسط یکی از اعضای شورای چهارم تبریز و جذب نورچشمی‌ها

آذرقلم: محرم محمدزاده، عضو شورای شهر تبریز گفت: در دوره چهارم یکی از اعضاء شورا به صورت شبانه ۱۴۰ نفر را به استخدام شرکت تعاونی درآورده است.استخدام شبانه 140 نفر به صورت شبانه توسط یکی از اعضای شورا/ عدم پرداخت بیمه کارمندان

به گزارش آذرقلم به نقل از فارس، محرم محمدزاده امروز در تشریح گزارش کمیسـیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورا در خصوص شرکت تعاونی همشهری با بیان اینکه شرکت همشهری در سال 91  شروع به فعالیت کرده  است، اظهار داشت: در دوره چهارم یکی از اعضاء شورا به‌صورت شبانه ۱۴۰ نفر را به استخدام شرکت تعاونی در آورده است.

وی افزود: کمترین نیروی جذب شده در شرکت همشهری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر است.

محمدزاده ادامه داد: در سال‌های ۹۴، ۹۵و ۹۶ و در حال حاضر شرکت، بیمه‌های کارمندان را به‌صورت کامل پرداخت نکرده و در زمان بازنشستگی موجب ایجاد مشکل برای کارمندان خواهد شد.

محمدزاده تصریح کرد: خواسته شورای شهر تبریز عدم قانون گریزی شرکت‌ها است و طبق قانون شهرداری می‌تواند به صورت مستقیم جذب نیرو انجام دهد تا مشکل قانون گریزی شرکت‌های همکار با شهرداری حل شود.

وی با اشاره به مشکلات قراردادها تبعیض در نحوه انجام قراردادها را ناروا دانسته و موجب تضعیف حقوق کارمندان خواهد شد.

عضو شورای شهر تبریز از شهرداری تبریز خواست تا در خصوص نحوه اجرای قراردادها شفافیت بیشتری را انجام دهد تا موجب دلگرمی کارمندان شهرداری شود.

محمدباقر بهشتی، دیگر عضو شورای شهر تبریز هم افزود:  تعداد زیادی در فاصله شورای چهارم و پنجم‌ در شرکت همشهری جذب شده‌اند که باید مشخص شود چه افرادی این کار را انجام داده‌اند.

تکلیف تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز مشخص شود/ جذب نورچشمی‌ها 

عضو شورای شهر تبریز در تذکر خود به شهردار تبریز تعیین تکلیف تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز را خواستار شد.

تکلیف تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز مشخص شود/ جذب نورچشمی‌ها و سرپیچی شهرداری تبریز از قوانین

فرج محمدقلیزاده در جلسه شورای شهر تبریز در تذکری به شهرداری تبریز درباره تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز اظهار داشت: از شهرداری خواستیم به‌صورت دقیق و شفاف این تبدیل وضعیت را انجام دهد اما اخیرا شاهد این هستیم‌ که شهرداری بدون رعایت برخی ضوابط اقدام به تبدیل وضعیت تنها عده‌ای خاص کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: امیدواریم دوباره شاهد جذب نور چشمی‌ها در بدنه شهرداری نباشیم.

وی با انتقاد به عدم رعایت عدالت در برخی از بخش‌های شهرداری از شهرداری تبریز خواست تا در مورد پرداخت حقوق‌ها و بازنشستگی‌ها و موضوع تبدیل وضعیت شفاف‌سازی شود.

قلیزاده در بخش دیگری از تذکر خود خاطرنشان ساخت: پیش از این به شهرداری ابلاغ شده بود تا در مرکز علمی کاربردی از جذب دانشجو خودداری کند اما اخیرا شهرداری اقدام به جذب دانشجوی بیشتر و افزایش رشته‌های تحصیلی کرده است.

آجودان‌زاده دیگر عضو شورای شهر تبریز و رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورا هم با ارائه گزارشی از چگونگی‌ تشکیل تعاونی همشهری و روند توسعه‌ای آن تصریح کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۴۰ نفر عضو شرکت تعاونی همشهری هستند.

وی گفت: در طول چهار ماه تحقیق و تفحص از شرکت همشهری بیان داشت: ورود شرکت به مسائل پیمانکاری خارج از قوانین است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه در قوانین شرکت‌های تعاونی برخی قوانین وجود دارد که اعضای هیات مدیره خارج از قانون اساسی اقدام به اجازه  فعالیت‌های پیمانکاری به این شرکت کارگزاری کرده است، اضافه کرد: در ادامه همچنین برخی شرکت‌های تابعه را نیز به‌صورت غیر قانونی ایجاد کرده است.

آجودان‌زاده افزود: در زمینه پرداخت‌ها و مطالبات شهرداری شفاف‌سازی از پرداخت‌ها به شهرداری وجود ندارد.