- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

اردوغان، ساقدوش پادشاه پاس آلمان شد/ اقدام ستودنی مسعود اوزیل+ تصاویر

آذرقلم: مسعود اوزیل بایکن معروف تیم ملی آلمان ۳۱ ساله که مدتی با امینه گولشه نامزد بود مراسم باشکوه ازدواجشان را در سرزمین مادری ستاره آلمانی و با حضور اردوغان برگزار کردند.مسوت اوزیل

به گزارش آذرقلم، مسوت اوزیل (ستاره تیم ملی فوتبال آلمان) و امینه گولشه طی مراسم مجللی، جشن عروسی خود را برگزار کردند.

این جشن در یکی از هتل‌های مجلل استانبول کنار تنگه بسفر و با حضور حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برگزار شد.

مسوت اوزیل
مسوت (مسعود) اوزیل که به پادشاه پاس مشهور است روابط دوستانه‌ای با اردوغان دارد، اما با توجه به اینکه او مدت‌ها برای تیم ملی آلمان به میدان می‌رفت، این روابطش حواشی زیادی برای او در رسانه‌های آلمانی به همراه داشته است.

اما نکته مهم این مراسم، حرکت ستودنی مسوت اوزیل و درخواست جالب او از مهمانان بود. اوزیل از افرادی که در مراسم عروسی وی حاضر شده بودند درخواست داشت به جای در نظر گرفتن کادو برای این زوج، به خیریه برای درمان کودکان بیمار کمک کنند.

مسوت اوزیل

همچنین تعداد زیادی از افراد نیازمند در استانبول در شب مراسم عروسی اوزیل، به رایگان شام خوردند تا اوزیل اینگونه نقش خود را در امور خیریه یک بار دیگر نشان دهد.

اوزیل در سن ۲۱ سالگی، در جام جهانی سال 2010 با توجه به غیبت میشل بالاک در جام جهانی، طراح اصلی تیم ملی آلمان در جام جهانی بود و در تیم ملی کشورش، با یک سبک بازی فوق‌العاده به مقام سومی جهان رسید. تکنیک او جان تازه‌ای به فوتبال ماشینی آلمان بخشید.

اوزیل از بازیکنان مطرح آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ بود که در انتها توانست به همراه دیگر بازیکنان تیم ملی فوتبال آلمان جام قهرمانی جام جهانی را بالای سر خود ببرد. او همچنین در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ با هشت گل بهترین گلزن آلمان شد و نقش اصلی را در قهرمانی آلمان در ماراکانا داشت.

مسوت اوزیل در ۱۵ اکتبر ۱۹۸۸ در شهر گلزنکیرشن در آلمان غربی (سابق) به دنیا آمد. پدربزرگ اوزیل اهل شهر دورک در شمال ترکیه است که به همراه خانواده‌اش از مدت‌ها پیش به کشور آلمان مهاجرت کردمسوت اوزیل با ماریا لاگربلوم (خواهر سارا کونور، خواننده مشهور آلمانی) ازدواج کرد اما این ازدواج چندان به طول نینجامید بعد از حضور اوزیل در اسپانیا همسرش بنا به گفتهٔ خودش طاقت دوری از کشورش و نبود اوزیل در خانه به خاطر شرکت در تمرینات فشردهٔ رئال مادرید را نیاورد و از او جدا شد. اوزیل زین الدین زیدان را سرمشق خود دانسته‌است.