- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

ادعاهای عجیب خسرو معتضد در مورد آذربایجان، تبریز و پان ترکیست ها!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: خسرو معتضد از پژوهشگران تاریخی در مصاحبه با روزنامه جوان در باره آذربایجان، باکو و مناقشه قره باغ به برخی نکات عجیب و حاشیه ساز اشاره کرده و مدعی شده: به مناسبت پیروزی باکو بر ایروان، عده‌ای در تبریز رژه رفتند!

خسرو معتضد از فرح پهلوی می گوید/ او بیسواد است و فقط دوسال در فرانسه درس خوانده؛ در پاریس ساندویچ می فروحت؛خانواده اش گدا بودند؛پدرش زن باره بودبه گزارش آذرقلم، او که بیشتر پیرامون فرح پهلوی صحبت می کرد به یکباره فرمان مصاحبه خود را به سمت تبریز، جمهوری آذربایجان و مناقشه قره باغ چرخانده و گفت: ما باید متوجه خطرات برخی کشورهای همسایه باشیم که تمامیت ارضی و حتی موجودیت ایران را تهدید می‌کنند. این پان‌ترکیست‌ها، پان‌ایرانیست‌ها و سلطنت‌طلب‌های بی‌هویت و نادان، از برخی نارضایتی‌های موجود استفاده می‌کنند و برای ایران خواب‌ها دیده‌اند! این‌ها به دنبال تجزیه ایران هستند. می‌خواهند کشور ما را «یوگوسلاویزیشن» کنند، به این شکل که نارضایتی خود مردم، موجب تجزیه کشور شود. در این روش، دیگر لازم نیست قشونی در ایران پیاده شود. دیدید که چندی قبل به مناسبت پیروزی باکو بر ایروان، عده‌ای در تبریز رژه رفتند! این اقدام، در ادامه برنامه تجزیه ایران صورت گرفت.

این تاریخ نویس مورد علاقه تلویزیون در ادامه گفته: من همان زمان با جناب آقای آل‌هاشم، امام جمعه تبریز تماس گرفتم و به ایشان گفتم: باید جلوی این اقدامات گرفته شود، شما جانشین شهید شیخ محمد خیابانی هستید، خیابانی وقتی نام آذربایجان بر منطقه باکو گذاشتند، گفته بود: اگر آنجا آذربایجان است، اینجا آزادیستان (استان آذربایجان) است! البته واقعاً هم آقای آل‌هاشم اقدام کردند.

معتضد افزوده: علاوه بر ایشان، با سرلشکر موسوی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی هم صحبت کردم. گفتم: خوب است چند تیپ به این مناطق بفرستید، شاه از سر نادانی تیپ‌های این مناطق را منتقل کرده بود، چون امریکایی‌ها به او گفته بودند، ما در نواحی شمالی مراقب مرزهای شما هستیم، شما فقط از مرزهای غربی و عراق مواظبت کنید. در حالی که پیش از آن ما در شهرهای مراغه، تبریز، ارومیه و اردبیل، تیپ و لشکرهای زرهی بسیار مجهزی داشتیم.

* این ادعاها در حالی از سوی این نویسنده مطرح می شود که در جریان مناقشه قره باغ، هیچ رژه ای در تبریز انجام نشد، و این ادعای کذب می تواند مورد سوء استفاده و استناد برخی دشمنان خارجی قرار گیرد. ضمن آنکه مردم آذربایجان آن قدر فهم و شعور دارند که با توجه به اهمیت و ضرورت اتحاد بین اقوام ایرانی، و تمامیت ارضی کشور اجازه طرح موضوعات پیش پا افتاده و انحرافی مانند تجریه ایران و .. را به دشمنان و برخی تئوریسین های متوهم زده نمی دهند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]