- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

احتمال تغییر ساعات اداری با اوج گیری مصرف برق/بدهی 50 میلیارد تومانی مشترکان خانگی

آذرقلم: همزمان با افزایش مصرف برق در آذربایجان شرقی، مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز در مورد مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی برق هشدار داد.

به گزارش آذرقلم، عادل کاظمی با بیان اینکه بیشترین مصرف برق شمال غرب در تبریز اتفاق می‌افتد، گفت: بیش از یک میلیون مشترک برق در شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر وجود دارد و هر سال 32 هزار مشترک جدید برق اضافه می‌شود.

کاظمی افزود: 77 درصد مشترکان ( 710 هزار مشترک خانگی) 34 درصد برق را مصرف می کنند و 9 هزار و 400 مشترک صنعتی و کشاورزی 50 درصد مصرف کننده بقیه برق هستند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز با بیان اینکه سالانه 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه عملیاتی برق تبریز( توسعه، اصلاحات و روشنایی) انجام می‌شود، ادامه داد: 50 درصد کنتورهای برق دیجیتال است.

عادل کاظمی در رابطه با تغییر ساعات ادارات در تبریز اظهار داشت: استاندار آذربایجان شرقی موافقت کلی خود را برای اجرا در ماه‌های تیر و مرداد اعلام کردند اما زمان اجرایی این طرح ظرف یک هفته آینده نهایی می‌شود.Image result for ‫کاظمی برق تبریز‬‎

 استفاده غیرمجاز از برق برای تولید ارز دیجیتالی

مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز همچنین درباره استفاده غیرمجاز از برق برای تولید ارز دیجیتالی هشدار داد و گفت: در کارخانه‌ها و کارگاه‌های متروکه با برق غیر مجاز اقدام به تولید ارز دیجیتال می‌کنند که موجب افزایش تلفات انرژی شده است.

کاظمی با بیان اینکه 50 دستگاه ماینر( ارز دیجیتال) به اندازه 10 خانوار برق مصرف می‌کند، اظهار داشت:  تولید ارز دیجیتال در تبریز افزایش یافته و برخی واحدها با استفاده از برق غیرمجاز ارز دیجیتال استخراج می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلفات انرژی در سه ماهه امسال نسبت به سال گذشته  به دلیل استفاده ازماینرها افزایش یافته است، گفت: طبق کشفیات از کارخانه و کارگاه‌های متروکه، ملک‌های خالی در اطراف تبریز با برق غیرمجاز و یا با برق کشاورزی اقدام به تولید ارز دیجیتالی می‌کنند که موجب افزایش تلفات انرژی شده است.

وی افزود: شرکت توانیر برای هر هفته در ایام دوره پیک، سهمیه‌ای برای تمامی شرکت‌های توزیع، در نظر گرفته که اگر مشترکین همراهی لازم را در مدیریت مصرف و صرفه جویی انرژی داشته باشند می‌توانیم امسال بدون خاموشی این دوره پیک را پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تصریح کرد: به مشترکان این هشدار را می‌دهیم که شروع پیک ما با تفاوت 80 مگاواتی اگر بخواهد تداوم داشته باشد می‌تواند به کمبودها و اعمال خاموشی‌ها منجر شود.

طلب 110 میلیاردتومانی برق از مشترکان!

کاظمی میزان مطالبات برق تبریز را 110 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: 50 میلیارد تومان مشترکان خانگی، 20 میلیارد تومان مشترکان صنعت و 20 میلیارد تومان ادارات به شرکت توزیع برق تبریز بدهکار هستند.

نصب سلول های خنرشیدی در دهیاری ها و ادارات

کاظمی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از انرژی های پاک، تولید برق از سلولهای های خورشیدی را رویکرد علمی و تازه صنعت برق آذربایجان دانست و گفت: هم اکنون شرکت آب و فاضلاب استان، استانداری، دانشگاه تبریز، و دو شرکت خصوصی برای استفاده و نصب سلول های خورشیدی برای تولید برق پیشقدم شده اند. ضمن آنهکه نصب سلول های خورشیدی در دهیاری های استان را در دستور کار داریم.

شرکت توزیع برق تبریز مسئولیت توزیع نیروی برق را در محدوده شهر تبریز و حومه و شهرهای اسکو، ایلخچی، آذرشهر، گوگان، ممقان، خسروشهر و سهند برعهده دارد.