- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

احتمال بخشش یک درصد است/ تلاش‌ برای جلب رضایت اولیای دم ادامه دارد

برادر میترا استاد: احتمال بخشش یک درصد است

آذرقلم: آقای نجفی در دادگاه با من صحبت کردند و به روح پدرشان قسم خوردند که قصدشان کشتن خواهرم نبوده است. حتی چندین بار به مادرم گفتند واقعاً امانت دار خوبی نبودم و شما سفارش دخترتان را کرده بودید. پدر و مادر و خواهرزاده‌ام رأی – چه قصاص چه بخشش- را به من سپرده‌اند.

همزمان با انتشار خبر صدور حکم قصاص محمد علی نجفی در برخی سایت‌های خبری برای تأیید این خبر با قاضی کشکولی رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری، وکلای متهم و خانواده طرفین پرونده تماس گرفتیم، اما هیچ کدام صدور رأی را تأیید نکرده و در این باره ابراز بی‌اطلاعی کردند.

این در حالی است که خبرنگار «ایران» در تماس با برادر میترا استاد- مقتول- در این باره با وی به گفتگو پرداخت. مسعود که از صدور رأی ابراز بی‌اطلاعی می‌کرد گفت: برای ما ابلاغیه‌ای نیامده و در جریان صدور این حکم نیستم.

همچنان خواهان قصاص هستید؟
بله همچنان قصاص می‌خواهیم.

گاهی اوقات به‌جای قصاص می‌توان راه‌های دیگری را امتحان کرد که هم برای شما و هم برای مقتول آثار ماندگارتری به‌جا می‌گذارد آیا به آن‌ها فکر کرده‌اید؟ به عنوان مثال به‌جای قصاص به ساخت آسایشگاه، مدرسه، شیرخوارگاه و کارهای عام المنفعه فکر نکرده‌اید؟
من تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌ام. البته فکر خوبی است و من اعتقاد دارم که کار خیر به آرامش روح خواهرم کمک می‌کند. روی این موضوع فکر می‌کنم.

پس امکان تغییر نظرتان وجود دارد؟
نمی‌دانم، ولی اگر روزی بخواهم تغییر عقیده بدهم که البته احتمالش یک درصد است شاید شرط بخشش ما این باشد که برای کمک به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست کاری انجام دهد. وقتی یک نفر اشتباهی را مرتکب می‌شود باید با زبان عذرخواهی صحبت کند نه اینکه وکیل معزول‌شان تهمت بزند. من از این قضیه نمی‌گذرم. اگر رضایت دهیم می‌گویند باج گرفتند و رضایت دادند.

به هر حال آقای نجفی در دادگاه با من صحبت کردند و به روح پدرشان قسم خوردند که قصدشان کشتن خواهرم نبوده است. حتی چندین بار به مادرم گفتند واقعاً امانت دار خوبی نبودم و شما سفارش دخترتان را کرده بودید. پدر و مادر و خواهرزاده‌ام رأی – چه قصاص چه بخشش- را به من سپرده‌اند.

وکیل نجفی: در حال مذاکره برای گرفتن رضایت هستیم

گودرزی وکیل محمدعلی نجفی از مذاکره برای کسب رضایت از اولیای دم میترا استاد خبر داد.

 حمیدرضا گودرزی وکیل محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران که متهم به قتل میترا استاد همسر خود است بامداد دوشنبه ۸ مرداد گفت: تلاش‌ها برای حصول رضایت از اولیای دم ادامه دارد و در پی انجام مذاکره برای کسب رضایت آنها هستیم.

او درباره خبری که در فضای مجازی در خصوص جلب رضایت اولیای دم میترا استاد منتشر شده است، گفت: مذاکرات هنوز به نتیجه قطعی منجر نشده است.

محمدعلی نجفی به مسعود استاد چه گفت؟

محمدعلی نجفی به مسعود استاد چه گفت؟

ایسنا نوشت: یکی از وکلای مدافع اولیای دم میترا استاد توضیحاتی را در خصوص عکس مربوط به گفت‌وگوی مسعود استاد با محمدعلی نجفی در جلسه دادگاه ارائه کرد.

مسعود افرازه درباره گفت‌وگوی بین محمدعلی نجفی و مسعود (برادر میترا) استاد در جلسه اول دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد، گفت: آنچه فی‌مابین این دو نفر در جلسه دادگاه گذشت، این بود که مسعود استاد از محمدعلی نجفی پرسیده بود چرا خواهرم را کشتی و به قتل رساندی و چه دلیلی برای این موضوع داشتی؟ تنها این گفت‌وگو فیمابین دو نفر در دادگاه رد و بدل شد.

او در خصوص اخبار منتشره مبنی بر مصالحه مسعود استاد با آقای نجفی در ازای دریافت مبلغ ۱۰ میلیاردی گفت: برخی با استناد به عکس منتشر شده در دادگاه از لحظه گفت‌وگو بین مسعود استاد و محمدعلی نجفی این شایعات را مطرح کرده‌اند در حالی که این خبر نه تنها شایعه‌ای بی اساس و زاییده اذهان مرهوم برخی رسانه‌ها آن هم با اهدافی خاص است و قدر مسلم این حق را خواهیم داشت تا در صورت صلاحدید موکلین از ناشران این اخبار کذب شکایت کنیم.

او افزود: شوربختانه حال روحی و روانی والدین مرحومه استاد هر لحظه بدتر از قبل شده و به جهت داغ فرزندشان گویی در یک دوزخ متمادی گرفتار شده‌اند لذا هیچ مذاکره‌ای هم گشوده نشده و فعلا افق روشنی هم در این خصوص متصور نیست. رضایت یا گذشتی هم در کار نیست.