- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

اتحادیه اروپا به دنبال توسعه روابط فرهنگی با ایران است

آذرقلم: سفیر دانمارک در تبریز گفت: در مقایسه با سال گذشته ما توانستیم تعداد شرکت کنندگان و شهرهای میزبان را ۲۵ درصد افزایش دهیم و این نشان دهنده اهمیتی است که اتحادیه اروپا و کشورهای وابسته برای ایجاد رابطه تنگاتنگ در جهت توسعه روابط فرهنگی با ایران و مردم آن قایل هستند.Image result for ‫سفیر دانمارک در تبریز‬‎
به گزارش آذرقلم، دنی انان پیش از نمایش فیلم “یک مرد خوشبخت” در تبریز ضمن بیان این مطلب اظهار کرد:ما معتقد به اشتراک گذاشتن اعمال خوب,ترویج فرهنگ های متفاوت و درک متقابل بین فرهنگ ها هستیم, با تلفیق منابع و تجربیات بیست کشور اروپایی پل های فرهنگی بین ایران و اروپا ایجاد کردیم.
وی افزود: امیدوارم فستیوال امسال سهم بزرگی در ساخت این پل داشته یاسد و مجموعه فیلم های انتخابی الهام بخش مردم و فیلمسازان معروف ایرانی باشند و همچنین انتظار داریم که کارگاه های جذاب فیلم سازان قبرسی, هلندی, سویدی و سوییسی منتهی به همکاری با فیلمسازان ایرانی شود.
سفیر دانمارک گفت: باور دارم در سینمای دانمارک و ایران هدف مشترک, به کارگیری لنزدوربین برای ایجاد چشم اندازی متفاوت و ایجاد سوالات سخت است.
انان تاکید کرد:در تاریخ طولانی و با افتخار سینمای ایران کارگردانانی مانند عباس کیارستمی و اصغر فرهادی دارد که روایتگر داستان هایی هستند که گویای درک و فهم ما از زندگی و کشمکش های مردم دیگر است.
دنی انان خاطرنشان کرد: این اشتیاق مشترک برای ساخت فیلم ها در راستای گسترش افق دیدمان و تاثیر آن بر خود و جوامعی که در آن زندگی می کنند نشانه بارزی از آن است که می توانیم از یکدیگر بیاموزیم و میزان اشتراکات خود را دریابیم.

گفتنی است, هفته فیلم های اروپایی در پردیس,سینمایی ستاره باران تبریز در حال برگزاری است.